کد خبر 589789
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰

زنان با وجود تعداد کم آنها در صفوف «داعش» نقش مهمی در رواج مواد تبلیغانی — متون کتبی و صوتی و بصری ایفا می‌کنند.

 به گزارش مشرق، محققان دانشگاه میامی به این نتیجه رسیده‌اند که زنان نقش مهمی در تأمین ارتباط بین اعضای داعش و تبلیغ و رواج متون تبلیغاتی این گروه تروریستی در شبکه‌های اجتماعی دارند. نتیجه این تحقیقات در مجله Science Advances منتشر شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه تأکید کرد که محققان به بررسی و مطالعه ساختار ارتباط بین کاربران شبکۀ اجتماعی «وکانتکته» (در تماس) پرداختند. نویسندگان مقاله به چند دلیل این شبکه اجتماعی را انتخاب کردند. نخست اینکه صفحات طرفداران گروه‌های تروریستی بسرعت و به اندازۀ شبکه «فیس بوک» فیلتر نمی‌شوند. دوم اینکه شبکه «وکانتکته» با 360 میلیون کاربر بزرگترین شبکه اجتماعی در اروپا است و کاربرانی از آن استفاده می‌کنند که در اراضی نزدیک به مناطق تحت کنترل «داعش» ساکن هستند.

ابتدا محققان بیشتر واژه‌های کلیدی مرتبط با فعالیت داعش را انتخاب کردند، مثلا «داعشی»، و یا «خلافت» و با کمک این کلمات، گروهی را مشخص کردند که کاربران آن از داعش حمایت می‌کنند. تصویر نهایی از بیش از 41 هزار نفر (حدود 25 هزار مرد و 17 هزار زن) و میلیون تماس بین آنها شکل گرفت.

نتیجه آنالیز آماری نشان داد که زنان با وجود تعداد کم آنها در صفوف «داعش» نقش مهمی در رواج مواد تبلیغانی — متون کتبی و صوتی و بصری ایفا می‌کنند. آنها ارتباط بین گروه‌ها را برقرار می‌سازند و به عضوگیری گروه‌های طرفدار تروریسم کمک می‌رسانند.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس