کد خبر 589414
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان گفت: افتخار كسب عنوان قهرمانی در جام جهانی امريكا که برای پنجمین بار پی در پی به دست آمد، متعلق به مردم عزیز ایران است که بزرگترین سرمایه ورزش ملی کشور، كشتي هستند.

به گزارش مشرق، رسول خادم گفت: افتخار كسب عنوان قهرمانی در جام جهانی آمريكا که برای پنجمین بار پی در پی به دست آمد، متعلق به مردم عزیز ایران است که بزرگترین سرمایه ورزش ملی کشور، كشتي هستند.

رسول خادم با بیان این مطلب افزود: از پيگيري ميليون ها نفر از مردم كشورمان، آن هم در ساعات بامدادي و هنگام سحر در ماه مبارك رمضان، از طريق شبكه هاي تلويزيوني و همچنين از حضور گرم ايرانيان عزیز در سالن "فروم " لس آنجلس و حمایتشان از تیم ملی کشورشان در رقابت های جام جهانی آمریکا تشکر می کنم.

وی ادامه داد: مسابقات جام جهاني بدليل نوع رقابت جذاب و سنگين تيم به تيم، روز به روز از جايگاه بالاتري در ميان مسابقات اصلي اتحاديه جهاني كشتي(جهاني- قاره اي- جام جهاني)برخوردار مي شود. از اينرو شاهد هستيم سال به سال حضور تيمهاي ملي كشورهاي برتر دنيا در اين رقابت ها، در مجموع جدي تر دنبال مي‌گردد و به همان نسبت رقابتها هم سنگين تر و جذابتر مي شود. از طرف ديگر، مسابقات گزینشی المپیک زمان بسیاری از تورنمنت های بین المللی سالهاي گذشته  پيش از المپيك را تغيير داد. از اينرو كادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، مسابقات جام جهانی را بعنوان يك مسابقه تدارکاتی براي قهرمانان مدعي پيراهن تيم ملي المپيك نيز در نظر گرفت.

دارنده مدال طلای المپیک آتلانتا تصریح کرد: بدليل نزديكي مسابقات جام جهاني با مسابقات المپيك، برعكس سالهاي گذشته كه كشتي گيران بعلت فاصله حدود پنج ماهه بين مسابقات جام جهاني با مسابقات جهاني آن سال، در شرايط اوج نسبي، به لحاظ بدني در جام جهانی شركت مي كردند، امسال در شرايطي كه در دوره تمرینات استقامتی سنگين المپيك قرار داشتند و نمی توانستند شرایط تمرینی شان را تغییر بدهند، در اين مسابقات حضور پيدا كردند. مردم علاقمند به ورزش كشور مي دانند كه در چنين شرايط بدني، انجام مسابقه كاري بسيار دشوار خواهد بود. از این رو بچه ها با بدن های استقامتی که بدني سنگینی و كم سرعت براي اجراي فنون  و جا به جایی تكنيكي است،  و اجرای فن را محدود مي كند، در این مسابقات شرکت کردند، که بیشترین اثر گذاری این شرایط استقامتي را در کشتی های علیرضا کریمی، بدليل فيزيك خاص اين كشتي گير شاهد بوديم. به هر حال با همه حساسيت هاي سنگيني كه در رقابتهاي قهرمانان ملي كشتي آزاد كشور با رقباي آمريكايي، روسيه و آذري بوجود آمد، با دعاي خير مردم و غيرت دلاورانمان تيم ملي قهرمان شد.

دارنده مدال برنز المپیک بارسلون خاطر نشان کرد: در حال حاضر مطابق مصوبه شوراي فني كشتي آزاد كشور، آخرین ارزیابی هاي لازم از سوي کادر فنی تیم ملی پس از جام جهانی انجام شده و نتيجه  آن به شورای فنی اعلام می گردد و در نهایت در یکی دو تورنمنت باقی مانده پیش رو تا المپیک در مورد وضعیت چند وزن باقی مانده تصمیم گیری مي شود. همچنين بدليل استفاده تداركاتي از مسابقات مذكور، در زمان محدود پیش رو تا المپيك، روی نقاط ضعف شناسايي شده، در كشتي هاي كشتي گيران كشورمان در اين مسابقات، کار خواهد شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس