کد خبر 588286
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴

در یک اتفاق جالب ارتش آمریکا اعلام کرده که در حال بررسی برای تولید کلاشنیکف است.

به گزارش مشرق، کلاشنیکف که در ایران به نام کلاشنیکف یا کلاش شناخته می‌شود به خاطر مشخصات فنی‌اش پرکاربردترین سلاح جهان شناخته می‌شود. اما در یک اتفاق جالب حالا ارتش آمریکا اعلام کرده که در حال بررسی تولید این اسلحه است!

ستاد فرماندهی عملیات ویژه ارتش آمریکا تولید تفنگ‌های کلاشنیکف را در کارخانه‌های اسلحه‌سازی آمریکایی بررسی می‌کند. به غیر از کلاشنیکف، آمریکا به تولید تفنگ‌های تک تیرانداز و مسلسل‌های طراحی روسیه هم علاقه نشان داده است. واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرده که ارتش آمریکا به این نتیجه رسیده که استفاده از اسلحه‌های ساخت این کشور برای گروه‌های نظامی و شبه نظامی مورد حمایت واشنگتن سخت است. همچنین نگهداری سلاح‌های روسی هم راحت‌تر به حساب می‌آید.

کلاشنیکف،خانواده‌ای از تفنگ‌های تهاجمی با آتش تحت اختیار است که شامل تفنگ آکا-47 ( AK-47) است. AK مخفف Автомат Калашникова و عدد 47 نیز اشاره به سال 1947 است که اسلحه مزبور به وفور در خط تولید قرار گرفت. نام این سلاح برگرفته از نام طراح آن میخائیل تیموفیویچ کلاشنیکف است.

آکا-47 که از فشنگ 39×7٫62 استفاده می‌کند که توسط میخائیل کلاشنیکف در جریان جنگ جهانی دوم با الهام از اولین تفنگ تهاجمی جهان یعنی اس‌تی‌جی-44 طراحی شد. در سال‌های بعد تغییرات زیادی بر روی این سلاح صورت گرفت و در دهه 1960 آکاام (کلاشنیکف مدرن) و در سال 1974 آکا-74 که کالیبر آن به 5٬45 کاهش پیدا کرده و از فشنگ 39×5٫45 استفاده می‌کند، در ارتش شوروی جایگزین آن شد. از سال 1991 آکا-74ام سلاح سازمانی امروزین روسیه انتخاب شده و از دهه 1990 ساخت سری آکا-101 این اسلحه که از کالیبرهای دیگر استفاده می‌کند آغاز شد.

این تفنگ خشاب‌های5، 10، 20 30، 40 و 75 فشنگی دارد و با روش غیرمستقیم و با فشار گاز ناشی از انفجار باروت مسلح می‌شود و سیستم قفل گلنگدن آن از نوع چرخشی است. این سلاح در سه نوع با قنداق ثابت، تاشو از زیر، و تاشو از کنار ساخته می‌شود که نوع تاشو آن به سبب اشغال فضای کمتر و حمل آسان‌تر مورد توجه‌است و به سبب کوچکی و سبکی نسبی در جنگ‌های چریکی (پارتیزانی) کارایی دارد. کالیبر اصلی آن 7٫62 میلی‌متر است؛ ولی در کالیبرهای دیگر نیز ساخته شده‌است. بدنه آن از فولاد نرم ساخته شده و دیگر بخش‌ها پرس‌کاری شده‌است.
منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسعود ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 1
    آخر ما نفهمیدیم کدوم کالیبر از همه بهتره
  • محمد حسین ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    کلاش-آمریکا-مگه میشه,مگه داریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ما هم AK 103 و ژ 36 خط تولید بگیزیم.
  • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 1
    آمریکا میخواد از خودش رد پا نذاره. وقتی به تروریستا سلاح میده سلاح روسی باشه که بعدا پای خودش گیر نباشه.
  • ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 1
    میخواد بسازه و بده به تروریستها تا در سطح جهان عملیات انجام بدن تا مثل همیشه با اون سلاحهای تابلوشون دستشون رو نشه و معلوم نشه کی داره از این گروهها حمایت میکنه.
    • تنها راه نجات اطاعت کامل از رهبری IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      1 0
      اصن نیاز نیس. اینقد از اینا تو بازار سیاه هس که به این کار نیاز نیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس