به احتمال زیاد انجمن دفاع مقدس در کنار بنیاد فارابی سرمایه ساخت فیلم سینمایی «صلیب زرد» را که رقم حداقلی به میزان سه میلیارد تومان برای تولید لازم دارد را تامین کنند.

یگروه فرهنگ و هنر مشرق- این نویسنده در رابطه با آخرین وضعیت ساخت فیلمنامه «صلیب زرد» به کارگردانی داریوش فرهنگ، گفت: نوشتن این سناریو نیز، ابتدای سال گذشته به پایان رسید، بنیاد فارابی از حمایت همه جانبه خود از تولید این سناریو به کارگردان خبر داده است ولی تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده است و بیان حمایت تنها در حد حرف و سخن باقی مانده است.

وی در ادامه گفت: به احتمال زیاد انجمن دفاع مقدس در کنار بنیاد فارابی سرمایه ساخت این سناریو را که رقم حداقلی به میزان سه میلیارد تومان برای تولید لازم دارد را تامین کنند. البته جریان روایی این سناریو درمنطقه سردشت نقل می شود و در بدترین حالت باید اواسط تابستان ساخت آن را آغاز کرد در غیر این صورت شرایط آب و هوایی دیگر اجازه ساخت این سناریو در سال جاری نخواهد داد.

وی در ادامه افزود : نگارش فیلمنامه «برج میلاد» را سال گذشته به پایان رساندم، فیلمنامه‌ای که مضمون آن کمدی اکشن است و مهرداد خوشبخت کارگردانی این سناریو را برعهده دارد.وی در خصوص اینکه چرا تاکنون این فیلم به مرحله فیلمبرداری نرسیده است توضیح داد: سال گذشته با مدیران سابق برج میلاد صحبت‌هایی در خصوص ساخت این فیلمنامه صورت گرفته بود و آن زمان تمایل برای ساخت این اثر سینمایی را در برج بیان کردند اما با تغییر مدیران برج میلاد، ساخت این فیلمنامه مسکوت ماند.

وی در ادامه با بیان اینکه همکنون مجددا بازنویسی بر روی فیلمنامه و رایزنی با مدیران فعلی برج میلاد برای تولید این سناریو آغاز ادامه دارد گفت: ظرف هفته‌های آتی تکلیف تولید این فیلم سینمایی مشخص خواهد شد.این نویسنده ازطرح فیلمنامه دیگری به نام «کفاره» نیز خبر داد و گفت: مضمون این ایده در رابطه با فردی است که به علت مشکلاتی مادی قصد فروش یکی از کلیه‌های خود می‌گیرد. در ادامه با مراجعه به پزشک متوجه می‌شود به خاطر گروه خونی‌اش، کلیه وی از ارزش و قیمت بالایی برخودار است، همین امر او را به سمت دلالی اعضای بدن می‌کشاند که نهایتا این فرد به عنوان بزرگترین دلال پیوند اعضای بدن در کشور شناخته می شود. باید بگویم شخصیت اصلی فیلم، ما به ازای بیرونی دارد و به شکلی روایت از یک قصه حقیقی گرفته شده است.

به گزارش صبا، کایدان در بخش دیگری از صحبت‌هایش ،خبر از پایان نگارش فیلمنامه «55 دقیقه‌» داد و تصریح کرد: از طرف دو دوست مستند ساز ایلامی، به نام‌های حسن و حسین سیدخانی با قصه‌ای به عنوان «تبار» روبه رو شدم که محتوای آن حاکی ازمسابقه فوتبالی بین دو تیم فوتبال جوانان تبار با جوانان ایلام در سال 65 بوده است که درجریان مسابقه ،‌ موشک‌های عراقی به این منطقه شلیک شده و از بچه پنج ساله تا افراد مسن در این حمله هوایی به شهادت می رسند، قصه ای که در نوع خود خیلی حادثه تلخی است.

وی ادامه داد: نوشتن «55 دقیقه‌» که احتمالا نام آن تغییر خواهد کرد به پایان رسیده است و برادران سیدخانی به دنبال سرمایه گذار برای ساخت این سناریو جنگی هستند که امیدوارم با کارگردانی خود آنها این فیلمنامه هرچه سریعتر به مرحله تولید برسد، زیرا سوژه این اثر مدت‌ها من را درگیر خودش کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس