در جدیدترین رنکینگ فنی AFC فوتبال ایران در مجموع امتیازی باشگاه‌ها و ملی با یک پله سقوط در رده چهارم آسیا و سوم غرب آسیا قرار گرفت.

به گزارش مشرق، در جدیدترین رنکینگ باشگاه‌های آسیا، ایران با یک پله سقوط پایین‌تر از کره جنوبی، عربستان و امارات قرار گرفت.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا رنکینگ باشگاه‌های آسیا را اعلام کرد که در آن باشگا‌ه‌های کره جنوبی در صدر جدول قرار گرفتند. عربستان و امارات در رده دوم و سوم قرار گرفتند و باشگاه‌های کشورمان با یک پله سقوط در رده چهارم قرار گرفت.

پیش از ایران در رنکینگ باشگاه‌ها در رده سوم قرار داشت که در این رنکینگ امارات صعود به رده سوم رسید.

باشگاه‌های کره جنوبی به این خاطر در صدر قرار گرفت زیرا در 4 سال اخیر نتایج خوبی را گرفتند. امسال دو تیم سئول و چنبوک موتورز توانستند به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برسند از طرف دیگر تیم‌های اماراتی نیز عملکرد خوبی داشتند و امسال دو تیم العین و النصر خود را به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان رساندند.

این رنکینگ فیفا بنا بر نتایجی است که باشگاه‌ها در 4 سال اخیر کسب کردند و امتیازبندی آنها به این شکل است که 70 درصد عملکرد باشگاه‌ها است و 30 درصد عملکرد تیم‌ملی است. ما در رنکینگ باشگاه‌ها با 84.108 امتیاز در رده چهارم قرار گرفتیم.

بر همین اساس و با رنکینگ اعلام شده فدراسیون فوتبال ایران با قرار گرفتن در رده سوم غرب آسیا سهمیه 2+2 را فعلا نصیب خود کرده است.

این در حالی است که قرار است کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در ماه نوامبر تشکیل جلسه داده و در این خصوص به تصمیم گیری نهایی بپردازد.

با این وضعیت در حال حاضر تیم‌های استقلال و پرسپولیس از پلی‌اف کار خود را آغاز خواهند کرد.

دو تیم اول هر سمت قاره 3 سهمیه قطعی و یک سهمیه پلی‌آف و دو تیم دوم هر سمت قاره دو سهمیه قطعی و دو سهمیه پلی‌آف را به خود اختصاص خواهند داد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    ارزش کی روش
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    خاک بر سر تیم هایی که امسال تو آسیا آبروی ایران رو بردن وقتی تراکتور 4تا از امارات میخوره.....مشرق لطفا منتشر کن
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    تیم سوم لیگ برتر با تیم اول پایتخت به هیچ عنوان قابل قیاس نیست ..... استقلالی ها شانس بیارند از سهمیه لیگ قهرمانان حذف نشند
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    خخخخخخخخخ بنده خداها به سهمیه مستقیم مینازیدن خخخخخخخ
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    جناب ناشناس 14:15 کاملا مشخصه از تراکتور عقده داری احتمالا از سرمربی پرافتخارش کینه داری چرا سپاهانو نگفتی؟ تراکتور اگه یه بازی باخت به جاش چهار پنج تا بازی برد. سپاهانی که از هر تیم چهار تا خورد رو چرا نمیگین؟ تراکتور بازی رفت چهار تا خورد به جاش بازی برگشت سه تا زد چرا ذوب آهن رو نمیگی که بازی رفت مساوی کرد بازی برگشت دو تا خورد؟ تک ژنرال فوتبال آسیا خار چشم خیلیاست
  • 4444پولیس ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    همه ی اینها تقصیر 4 تا خوردن ترتر و ابروریزی پارسال تیم 4پولیس بود که جدول ضرب و 3*3 یاد همه داد . بعنی ابرویی که درخشان و تیمش از ایران بردن هیچ سابقه نداشت حتی باخت به محمدان بنگلادش و 5 تا خوردن از الغرافه انقدر بد نبود . استقلال پرچم دار فوتبال ایران اخرین تیمی که رفت جز 4 تا همین چند سال پیش
  • aras ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    بیشترین امتیاز ما از جایگاه اولی تیم ملی در آسی بدست اومد ، نتیجه نگرفتن باشگاه ها و نداشتن سخت افزار امتیاز کم آوردیم
  • اشک درار مشرق ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    ناشناس14:37!یله نباید هم تیم قهرمان آسیا رو با تیمی که حسرت نیمه نهایی هم داره مقایسه کرد.ما از سهمیه حذف نمیشیم تا دق کنی
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    اره این ستاره ۴؛ تا به استقلال زد
  • ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ999999999444422
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    اگه افتخارات پر افتخارترین باشگاه اسیا و تیم ۵۵ جهان نبود الان ایران یه سهمیه بیشتر نداشت!! تیم دوم تهران و چهارم ایران اصلا با پرافتخارترین باشگاه آسیا قابل مقایسه نیست همین بس که برای دوم شدن جشن برگزار میکنن و هواداراشون انقدر خوشحالن انگار قهرمان اسیا شدن! چه دعایی کنمت بهتر از این که تساوی با تو فخر رقیبت باشد به یاد تساوی زورکی در دربی رفت با گل خطایی که ترکی بهشون هدیه کرد و جشن و پایکوبیشون!
  • ما همه لنگی هستیم خخخ ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    جالبش میدونی چی بود سرمربی محمدان بنگلادش ناصر حجازی بود و مهاجمی که گل ها رو به پرسپولیس زدن مهاجم اسبق استقلال بود خخخ
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    چرت نگو کی استقلال رفت جز چهارتا آخرین بار سپاهان رفت فینال و چهارتایی شد.
  • استقلالي ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    ستاره هاي استقلال تو حلق برسبوليسي ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس