یک استاد دانشگاه با اشاره به وضعیت اسفناک اقتصادی کشور گفت: این اقتصاد خراب فقط یک برنده دارد و آن هم واسطه‌گران و واردکنندگان هستند. دلار ارزان قطعاً به نفع تولیدکنندگان خارجی و واسطه‌گران و واردکنندگان داخلی است و دولت هیچ حمایتی از تولیدکننده داخلی ندارد.

به گزارش مشرق، ابراهیم رزاقی  اظهار داشت:‌ متأسفانه رکود و عدم اشتغال در کشور فراگیر شده‌ و مشکلات اقتصادی به مردم فشار زیادی وارد کرده است، در حالی که دولت با وجود وعده‌‌های مکرر، هیچ برنامه خاص و دقیقی برای ترمیم اقتصاد بیمار کشور ندارد.

وی اظهار داشت:‌ ‌بی‌تفاوتی درباره اقتصاد از سوی دولت مشهود است به گونه‌ای که حس می‌شود دولت برنامه‌ای برای رفع مشکلات اقتصادی ندارد؛ اصلاً انگار دولت برنامه برای براندازی ایران دارد، روز به روز رکود و فقر افزایش می‌یابد‌، روستاها هم هر روز از سکنه خالی‌تر می‌شوند و روستانشینان ما که باید مرکز تولید محصولات کشاورزی باشند، به حاشیه شهرها مهاجرت می‌کنند و به دنبال آن فقر و فساد افزایش می‌یابد.

این استاد دانشگاه گفت: مردم انتظاراتی‌ از دولت دارند که محقق نشده است اما اگر هر روز با وعده‌های محقق نشده بیشتری مواجه شوند، طاقت‌شان کم می‌شود و ممکن است همین مردمی که با فشار اقتصادی مواجه هستند، روزی به خیابان‌‌ها ریخته و علیه دولت شعار دهند و مشکلاتی در کشور ایجاد شود.

رزاقی بیان کرد: حدود چهار سال از فعالیت دولت با آن وعده‌ها گذشته است اما اهداف محقق نشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به‌ فرمایشات مقام معظم رهبری درباره انجام اقدامات از روی آگاهی و شناخت، گفت:‌ این اقدامات دولت آگاهانه یا ناآگاهانه اشتباه است؛ آمریکایی‌ها هم به این دلیل به این شکل از رفتار سیاسی با ما ادامه می‌دهند چون متوجه شده‌اند دولت به قدر زیادی شیفته آمریکا است و نسبت به سیاست‌های آمریکایی ‌‌علاقه فراوان دارد در حالی که دولت ما حتی مثل آمریکایی‌ها هم اقتصاد خود را مدیریت نمی‌کند و حمایتی از تولید داخل ندارد.

رزاقی اظهار داشت: باید تدابیری اندیشید که به آن نقطه‌ای نرسیم که گذرناپذیر است و امروز اگر به این نقطه از اقتصاد رسیده‌ایم، به دلیل بی‌توجهی بوده است و رفع این مشکل، امروز بسیار سخت شده است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: متأسفانه برای خروج از رکود هیچ اقدامی تدریجی انجام نشد و در این شرایط فعلی اقتصاد خروج از رکود بسیار مشکل است.

این استاد دانشگاه گفت: این اقتصاد خراب امروز فقط یک برنده دارد و آن هم واسطه‌گران و واردکنندگان هستند؛ دلار ارزان قطعاً به نفع تولیدکنندگان خارجی و واسطه‌گران و واردکنندگان داخلی است و دولت با این عملکرد خود، ‌هیچ حمایتی از تولیدکننده داخلی ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس