فرمانده نیروهای الحشد الشعبی اعلام کرد که آزادسازی شهر فلوجه بر عهده نیروهای ارتش و امنیتی است و الحشدالشعبی تمام اهداف خود را روز گذشته، محقق کرد.

به گزارش مشرق، «ابو مهدی المهندس» فرمانده نیروهای الحشدالشعبی، با اعلام اینکه تمام اهداف نیروهای الحشدالشعبی در عملیات ازادسازی فلوجه محقق شده است؛ مسئولیت آزادسازی شهر فلوجه را نیروهای ارتش و امنیتی عراق دانست.

ابو مهدی المهندس در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، همچنین اعلام کرد که از عملیات آزادسازی فلوجه، جز آزادی مرکز شهر که 100 کیلومتر مربع بیشتر نیست، چیز دیگری باقی نمانده است.

وی افزود: اتاق عملیات مشتکری با ارتش و پلیس فدرال برای اداره عملیات فلوجه ایجاد کرده‌ایم.

ابو مهندس ادامه داد: با نیروهای امنیتی و ارتش توافق کرده بودیم که ما در اطراف فلوجه درگیر شویم که آزادی «الکرمه» و «البوشجل» جزو آن بود و مرکز شهر فلوجه به نیروهای ویژه سپرده شود.

فرمانده نیروهای داوطلب مردمی (الحشدالشعبی) با بیان اینکه نزدیک به ۴۰ هزار شهروند عادی در داخل فلوجه هستند، از استقبال ۸۰۰۰ هزار پناهجو خبر داد.

او همچنین تأکید کرد که عملیات آزادسازی فلوجه در شرایط سخت محیطی و جغرافیایی پیش می‌رود؛ اما خود تروریست‌های داعش نیز با فرارشان باعث کمک به پیشبرد عملیات شده‌اند.

ابومهندس در ادامه گفت: در عملیات آزادسازی فلوجه، به عنوان نیروی پشتیبانی نیروهای موجود در داخل فلوجه، در اطراف شهر باقی خواهیم ماند و نیروهای الحشدالشعبی، تا کنون حدود ۴۷ روستا و مناطق «الکرمه» و «الصقلاویه» و گذرگاه «البوشجل» را آزاد کرده‌اند.

او با تأکید بر نقش عربستان سعودی در حضور تروریست‌های داعش، گفت: ۵۰ درصد انتحاری‌‌‌‌های داعش اتباع عربستان سعودی هستند و داعش از کشورهای مشخصی از جمله عربستان تغذیه مالی می‌شود.

فرمانده نیروهای الحشد الشعبی در آخر با غیر موجه دانستن تخریب زیر ساخت‌های شهر فلوجه از سوی هواپیماهای ائتلاف ضد تروریسم به رهبری آمریکا، بار دیگر تأکید کرد که به هیچ وجه از نیروهای ائتلاف بین‌المللی در خواست کمک نکرده‌ایم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس