کلی در خانه امام نتوانست احساساتش را کنترل کند و بغض‌اش ترکید. او می‌گفت مگر می‌شود رهبر یک کشور و بزرگ‌ترین فردی که یک کشور دارد باشی و در چنین خانه‌ای زندگی کنی!

به گزارش مشرق، درپی درگذشت «محمدعلی کلی» بوکسور افسانه‌ای، روزنامه «جوان»در این باره نوشت:

محمدعلی کلی، ‌اسطوره بزرگ بوکس جهان صبح دیروز در سن 74 سالگی و پس از چند سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری پارکینسون، درگذشت.

لیلا علی، دختر محمدعلی که خود نیز در گذشته قهرمان بوکس زنان جهان بود، چند ساعت قبل از مرگ پدرش عکسی از خود به همراه پدر و فرزندش منتشر کرد و نوشت: «من این عکس پدر و دخترم را دوست دارم. از همه محبت‌ها و دعاهایی که برای پدرم می‌کنید متشکرم. من عشق شما را نسبت به خودمان احساس کردم و آن را ستایش می‌کنم.» جدا از اینکه محمدعلی سه بار قهرمان جهان شده بود، محبوبیت او به خاطر فعالیت‌های اجتماعی‌اش بود. محمد علی در ژانویه 1942 در لوئیز ویل شهری از ایالت کنتاکی متولد شد. او از 12 سالگی بوکس آماتور را آغاز کرد و در سال 1964 با ناک‌اوت کردن سانی لیتون، قهرمان سنگین‌وزن جهان شد. او در همان سال به دین اسلام گروید و نامش را از کاسیوس کلی به محمدعلی تغییر داد.

محمدعلی در زمان جنگ امریکا و ویتنام از خدمت در ارتش امریکا سر باز زد و به همین خاطر سه سال و نیم از فعالیت بوکس محروم شد که در نهایت دادگاه رأی به لغو محرومیت وی داد. اردیبهشت ماه سال 1372 بود که «محمدعلی» نابغه تاریخ بوکس جهان به ایران آمد و از بیت امام دیدن کرد.

کلی در خانه امام نتوانست احساساتش را کنترل کند و بغض‌اش ترکید. او می‌گفت مگر می‌شود رهبر یک کشور و بزرگ‌ترین فردی که یک کشور دارد باشی و در چنین خانه‌ای زندگی کنی! او در این حضور، شرکت در نماز جمعه تهران را نیز تجربه کرد.

احمد ناطق‌نوری، رئیس فدراسیون بوکس ایران پس از درگذشت اسطوره بوکس جهان گفت: «عمیقاً از درگذشت این اسطوره بزرگ و بی‌بدیل متأسفم. «محمدعلی» ورزشکاری بود که دیگر در تاریخ جهان تکرار نمی‌شود. او در دهه 70 دو بار به کشور ما سفر کرد و خاطرات شیرینی از حضورش در ایران برای اهالی ورزش و مردم ایران باقی مانده است.»

درگذشت این اسطوره ورزش جهان بازتاب زیادی در بین اهالی ورزش داشته است. بسیاری از سران باشگاه‌های بزرگ فوتبال دنیا درگذشت کلی را تسلیت گفته‌اند، عده‌ای از رقبایش نیز فقدان او را ضایعه‌ای بزرگ برای ورزش دنیا قلمداد کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس