کد خبر 584073
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱

صادرات ترکیه به ایران در چهارمین ماه سال جاری با رشد بیش از ۲ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۵۶۰ میلیون دلار رسید و واردات از ایران در این ماه کاهش یافت.

افزایش ۲ برابری صادرات ترکیه به ایرانبه گزارش مشرق، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی دفتر آمار ترکیه نشان می دهد صادرات این کشور به ایران در چهارمین ماه سال جاری میلادی با رشد قابل توجهی مواجه شده اما واردات این کشور از ایران کاهش یافته است.
 
ترکیه در آوریل 2015 بالغ بر 274 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود که این رقم در مدت مشابه امسال با رشد 104 درصدی به 560 میلیون دلار رسیده است.
 
واردات ترکیه از ایران نیز در آوریل امسال 361 میلیون دلار گزارش شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 21 درصدی داشته است. ترکیه در آوریل سال گذشته 459 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.
 
بر اساس این گزارش در 4 ماهه نخست سال جاری میلادی حجم مبادلات دو کشور 2.931 میلیارد دلار اعلام شده است. مبادلات دو کشور در 4 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد کاهش داشته است.
 
ترکیه در ماه های ژانویه تا آوریل امسال 1.436 میلیارد دلار کالا به ایران صادر و 1.495 میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده است. صادرات ترکیه به ایران در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 25 درصدی و واردات از ایران افت 37 درصدی داشته است.
 
ایران ششمین مقصد صادراتی ترکیه و یازدهمین منبع تامین کالاهای مورد نیاز این کشور در 4 ماهه نخست امسال شناخته شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
    0 0
    بازم روسیه که وقتی دید دشمنشه وارداتشو کم کرد
  • ناشناس آذری ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    متأسفم که ترکیه بازار ایران رو برای فروش کالاهای غیرضروری و به درد نخور داره تصاحب میکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس