کد خبر 583945
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱

سخنگوی سازمان امداد و نجات، مهمترین حوادث 24 ساعت گذشته را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر 4 استان اردبیل، خراسان رضوی، خراسان شمالی و مازندران درگیر سیل و آب‌گرفتگی شده است.

به گزارش مشرق، سیدمصطفی مرتضوی با اشاره به عملیات سیل و آب‌گرفتگی طی 72 ساعت گذشته در کشور، گفت: 4 استان اردبیل، خراسان رضوی، خراسان شمالی و مازندران در این مدت درگیر سیل و آب‌گرفتگی شده و 11 شهر و روستا توسط نیروهای هلال‌احمر امدادرسانی شده است.
 
وی با اشاره به امدادرسانی 162 نفر به دلیل سیل و آب‌گرفتگی گفت: یک نفر به دلیل مصدومیت به مراکز منتقل و 19 نفر نیز توسط نیروهای امدادی به مناطق امن انتقال یافتند.
 
وی از رهاسازی 13 خودرو از مسیر سیلاب خبر داد و اعلام کرد:‌ 8 واحد مسکونی نیز از آب تخلیه شد و تعداد زیادی بسته غذایی و بطری آب معدنی نیز میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.
 
مرتضوی با اشاره به پوشش امدادی بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت:‌در روز گذشته بیش از 5 هزار نفر از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شده و 2 هزار و 283 نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کرده‌اند.
 
سخنگوی سازمان امداد و نجات اضافه کرد: 116 نفر به مراکز درمانی منتقل و 1880 نفر نیز از تست فشار و قندخون رایگان بهره‌مند شدند.
 
مرتضوی با بیان اینکه حدود 800 نفر نیز اسکان موقت یافته‌اند، گفت: 250 تیم جهت کمک به زائران فعالیت داشته و 200 دستگاه خودروی عملیاتی نیز به کار گرفته شد.
 
وی تصریح کرد: با توجه به بازگشت کاروان‌ها پوشش امدادی همچنان تا پایان امروز ادامه خواهد داشت.
 
سخنگوی سازمان امداد و نجات در ارتباط با مهمترین تصادفات شبانه‌روز گذشته نیز اظهار داشت: برخورد دو دستگاه پراید در محور کرج ـ چالوس ساعت 8:10 صبح امروز سبب حادثه دیدن 5 مسافر شد. همچنین واژگونی یک دستگاه پراید در کیلومتر 25 اردکان به نائین روز گذشته یک مصدوم بر جای گذاشت.
 
وی از برخورد یک  دستگاه سواری تیبا با گاردریل در بامداد امروز خبر داد و گفت:‌این حادثه در کیلومتر 70 محور سلفچگان به اراک به وقوع پیوسته که در اثر آن 4 مسافر دچار حادثه شدند.
 
به گفته وی، تخریب پل چوبی توسط سیل روز گذشته در اتوبان کرج ـ قزوین نیز سبب بروز حادثه شد و یک نفر را راهی بیمارستان کرد.
 
سخنگوی سازمان امداد و نجات در پایان با اشاره به مفقود شدن 4 نفر در مناطق کوهستانی و جنگلی محور هراز گفت: نیروهای امدادی موفق شدند این افراد را نجات داده ولی همه آنها دچار آسیب شده بودند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس