کد خبر 583621
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

نماینده ویژه بان کی مون با اشاره به قربانی شدن صدها عراقی در خشونت ها، گفت که روحیه مردم این کشور خلل ناپذیر مانده است.

به گزارش مشرق، یان کوبیش نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و سرپرست کمیته امداد این سازمان درعراق اعلام کرد که تنها در ماه مه 867 نفر از مردم عراق در اثر اقدامات تروریستی، خشونت ها و یا درگیری های جاری در این کشور جان خود را از دست داده اند و یکهزار و 459 نفر دیگر مجروح شده اند.
 
وی افزود: درماه گذشته شمار زیادی از مردم عراق درحالی که به زندگی روزمره خود مشغول بوده اند قربانی حملات تروریستی، حملات انتحاری و بمب گذاری های متعدد و یا درگیری های مسلحانه در این کشور شده اند.
 
کوبیش خلل ناپذیری روحیه مردم این کشور را برغم همه خشونت ها و درگیری ها نشانه امیدی به آینده بهتر درعراق توصیف کرده است. وی از مسئولان دولت عراق خواسته است تا برای جلوگیری از تکرار این خشونت ها تلاش بیشتری بکار برند.
 
به گفته این مقام اقدامات تروریستی و درگیری ها ی ماه مه عراق علاوه بر کشته شدن 399 نفر از نیروهای امنیتی به مرگ 468 غیرنظامی و مجروحیت یکهزار و 41 نفر از آنان منتهی شده است.
 
سرپرست کمیته امداد سازمان ملل شمار قربانیان ماه مه در این کشور را رو به افزایش توصیف و اشاره کرده است که رقم کشته شدگان و مجروحان ماه گذشته در استان بغداد همچون ماه های پیش از سایر استان های این کشور بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس