رئیس‌جمهور گفت: نگذاریم صهیونیست‌ها و مستکبران افکار عمومی جهانیان را شکل دهند و به دروغ چهره ملت ایران و امروز انقلاب و جمهوری اسلامی ایران را مخدوش به دیگران معرفی کنند.

نگذاریم صهیونیست‌ها و مستکبران افکار عمومی جهانیان را شکل دهند/توانستیم دیوار و زنجیرهای تحریم را در هم بشکنیمبه گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پنجشنبه در مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) که با حضور پرشور عاشقان راه و خط امام راحل در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری است، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یادگار امام خمینی (ره) است.

وی گفت: امام خمینی(ره) در کنار انقلاب نظام‌سازی کرد. هیچ کس فکر نمی‌کرد امام خمینی (ره) طراحی یک نظام را در درس خارج برنامه‌ریزی کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: امام خمینی(ره) آن‌گاه که مباحث ولایت فقیه و حکومت اسلامی را در سال‌های 47 و 48 در درس خارج مطرح کردند کسی فکر نمی‌کرد برنامه امام برای حکومت برای سال‌های پیش رو است.

حجت‌الاسلام  روحانی با بیان اینکه نظامی که الگویی برای جهان اسلام و جهانیان باشد، افزود: انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که پس از انقلاب امام صندوق آراء را به مردم پیشنهاد داد. کدام انقلاب را سراغ دارید که پس از انقلاب مردم را به پای صندوق رای و انتخابات دعوت کند.

رئیس جمهور افزود: امام خمینی(ره) بدون ترس مردم را دعوت کرد که پای صندوق‌های رای بشتابند و رای مثبت یا منفی خود را به صندوق‌های رای بریزند و مردم 98.2 درصد به جمهوری اسلامی ایران رای دادند.

وی بیان داشت: امام خمینی(ره) به تشکیل مجلس خبرگان قانون اصرار داشت.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران گفت: در انقلاب اسلامی ایران پنج انتخابات در ظرف یکسال در کشور برگزار شد. در کجای دنیا سراغ داریم مردم چنین نقش پررنگی در انقلاب داشته باشند.

وی با تاکید بر این‌که امروز ما باید از این میراث بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران حراست کنیم، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم ایران اسلامی به‌عنوان ودیعه امام باقی بماند ما باید کارایی و کارآمدی این نظام را بالا ببریم.

رئیس جمهور گفت: ما با نشان دادن قدرت سیاسی در سال‌های اخیر ملت در کنار ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و نیروهای نظامی و انتظامی در برابر یک توطئه جهانی آن قدرت عظیم دفاعی را در جنگ تحمیلی به‌وجود آوردند و این ملت تنها در سایه رهبری امام و ایمانشان مقاومت کردند.

وی افزود: این مردم ما بودند که قدرت دفاعی خود را در برابر سلاح‌های مجهز به پیروزی رساندند.

حجت‌الاسلام روحانی عنوان کرد: در سال 93 و 94 قدرت سیاسی خود را به رخ جهانیان کشیدیم و به همه نشان دادیم چگونه می‌توانیم به خوبی حقوق ملت ایران را در مجامع بین‌المللی به رسمیت بشناسیم و از حقوق خود دفاع کنیم.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) نظام را در اختیار ما گذاشتند تا آن را روزبه‌روز کارآمدتر کنیم.

رئیس جمهور گفت: اگر ما به تمام اصولی که از سوی اسلام مشخص شده است عمل کنیم نظام کارآیی بیشتری پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در طول حیات مبارکشان مسیر رهبری را به خوبی مشخص کردند، افزود: در 14 خرداد ماه سال 67 از صبح تا غروب چشم‌ها گریان بود اما در غروب لبخند بر لبان مردم نشست و مجلس خبرگان توانست مقام معظم رهبری را به‌عنوان رهبر انقلاب تعیین کند.

رئیس جمهور گفت: در تمام انقلاب‌های دنیا بحران جانشینی موضوعی است که کشور را از پای در می‌آورد اما در کشور ما در کمتر از 24 ساعت جانشین امام خمینی (ره) مشخص شد و این راه و این مسیر را امام برای ما هموار کرد.

وی عنوان کرد: امروز ما کشور آرام و باثباتی داریم. علی‌رغم این همه بی‌ثباتی در منطقه ایران اسلامی امن است.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به وحدت و ایمان مردم گفت: نقش رهبری در وحدت و انسجام ملی بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم فاصله‌ای بین قوا با یکدیگر و قوا با رهبر معظم انقلاب نیست و این آرزو را دشمنان به گور ببرند، افزود: ما افتخار می‌کنیم که مجلس خبرگان شایسته‌ترین و صالح‌ترین و آگاه‌ترین فرد را برای رهبری بعد از امام انتخاب کرد و ان‌شاءالله خداوند عمر پر برکت او را طولانی خواهد کرد.

وی بیان داشت: ما به امام خمینی (ره) می‌گوییم بار دیگر با راه و خط شما تبعیت می‌کنیم. وظیفه ما احترام به خاندان بزرگ امام است و خوشحالیم که یادگار امام حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در بین ما حضور دارد و او به‌عنوان یکی از سرمایه‌های فکری و سیاسی جامعه ما است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    ما این همه باج دادیم که ساختار تحریمها برداشته شود لکن در خوشبینانه ترین حالت فقط کمی از تحریمها برداشته شد و ساختار حفظ بلکه قویتر هم شد
  • مجید ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    امیدوارم همیشه در ارکان نظام همدلی و اخلاق باشد
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    امام خمینی(ره): آمریکا شیطان بزرگ است مرگ بر آمریکا
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    این قدرت موشکی ایران است که سایه شوم جنگ را از سر ملت ایران برداشته است این روحیه شهادت طلبی و عشق به فرهنگ سرخ شهادت و عشق به شهداست که سایه شوم جنگ را از سر این ملت برداشته است این حاج قاسم سلیمانی و سپاه قدس و فرماندهان و نیروهای سپاه هستند که سایه شوم جنگ را از سر این ملت دور کرده اند و در یک کلمه این اسلام انقلابی است که سایه شوم جنگ را از سر این ملت برداشته ...
  • ناشناس ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    امام خمینی (ره) هرگز در مقابل استکبار تسلیم نشد و سر خم نکرد .
  • ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ناشناس ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    احسنت بر شما برادر نروژی .
  • ناشناس ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    مرگ بر امریکا شیطان بزرگ .
  • رضا ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    حضرت آقا:آمریکا دبه کرد...
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    نتیجه اعتماد کردن به دشمن ضرر کردن مردم و کشور و از دست دادن دستاوردهای هسته ای حاصل تلاش شهدای هسته ای کشورمان است
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
    0 0
    آقای شریعتمداری: مگر دستاوردهای برجام جن است که قابل دیدن نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس