قانون جدید کنگره آمریکا احتمالا دولت اوباما را مجبور خواهد کرد تا فاش کند آیا اوایل امسال برای آزادی ۱۰ ملوان آمریکایی، ۱.۷ میلیارد دلار به عنوان باج به ایران پرداخت کرده است یا نه.

به گزارش مشرق به نقل از واشنگتن فری بیکن، یک نسخه از قانون جدید کنگره و مذاکرات و رایزنی‌ها با نمایندگان آمریکایی نشان می دهد که کنگره با این قانون جدید احتمالا دولت اوباما را مجبور خواهد کرد تا فاش نماید آیا اوایل امسال برای آزادسازی 10 ملوان آمریکایی که توسط نیروهای نظامی ایران بازداشت شدند، 1.7 میلیارد دلار از منابع مالیات دهندگان را هزینه کرده است یا نه.

نمایندگان کنگره پرداخت این پول را نوعی باج به ایران توصیف کرده‌اند. این طرح از سوی مایک پومپئو نماینده جمهوریخواه کانزاس و جان کورنین سناتور جمهوریخواه تگزاس ارائه شده است. این طرح دولت اوباما را مجبور خواهد کرد تا جزییات بیشتری را در خصوص آزادسازی ملوانان آمریکایی فاش کند و به این مساله اذعان کند که آیا برای آزادی ملوانان 1.7 میلیارد دلار باج به ایران داده است یا نه.

این طرح همچنین خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران به خاطر نقض کنوانسیون ژنو در خصوص قوانین مربوط به بازداشت نیروهای نظامی شده است.

نمایندگان آمریکایی اکنون ماه‌هاست که نسبت به استفاده از منابع مالی شهروندان آمریکایی برای آزادی ملوانان و سایر آمریکایی‌های بازداشت شده، مظنون هستند.

این طرح در نهایت دولت اوباما را مجبور خواهد کرد تا به طور شفاف مشخص کند که آیا از منابع مالی فدرال؛ از جمله 1.7 میلیارد دلار در ماه ژانویه، برای آزادی ملوانان و سایر شهروندان آمریکایی که در بازداشت ایران بوده اند، استفاده کرده است یا نه.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    اگر اين اتفاق افتاده باشد مي شود نفري 170 ميليون محكمترين ضدحال ايران به آمريكا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس