به گزارش خبرنگار مشرق، در حالي كه معاون وزير راه دو هفته قبل با اعلام راه اندازي گيشه هاي اخذ عوارض آزاد راه تهران – پرديس، از تخفيف ويژه به ساكنين اين شهر خبر داده بود، پيگيري ها از رويه متفاوت مسئولان اين وزارتخانه در عمل حكايت دارد .
ماجرا از آن آغاز شد كه دو شركت وابسته به وزارت راه و ترابري و وزارت مسكن و شهرسازي سابق، پس از 10 سال تلاش اتوباني را به مساحت 23 كيلومتر در حد فاصل تهران و شهر جديد پرديس احداث کردند تا مسافران اين جاده از خطرات تردد در جاده قديم و همسفري با تريلي ها و كاميون هاي اين منطقه رهايي يابند .
براي اين جاده كه در آخرين روزهای وزارت بهبهاني بهره برداري شد عوارضي 3000 توماني براي رفت و برگشت در نظر گرفته شده كه این امر، موجب اعتراضات مختلفی شد زيرا قريب به اتفاق ساكنين اين منطقه براي كار روزانه نياز به تردد به تهران داشتند و بايستي ماهيانه حدود 100 هزار تومان درآمد خود را تنها صرف ورود و خروج به شهر محل زندگي خود مي كردند .
بر اين اساس يك تاكسي خطي براي 10 بار رفت و آمد و حمل و نقل مسافران از پرديس به چهار راه تهرانپارس تهران، بايستي ماهيانه 900 هزار تومان عوارض پرداخت می کرد !
به همین خاطر مسئولان وزارت راه از جمله صادقي معاون اين وزارتخانه در پاسخ به اين اعتراضات، از صدور آرم تخفيف براي مردم و ساكنين اين شهر جديد و پرداخت 1000 توماني عوارض رفت و برگشت (به جاي 3 هزار تومان) در روز خبر دادند .
دو نوبت پيگيري هاي خبرنگار مشرق از اين شهرك در هفته گذشته نشان داد كه اين وعده تنها چند روز برقرار بوده و در حالي كه بسياري از مردم پرديس به دليل حجم انبوه صف و درخواست مدارك عجيب و غريب (مانند فيش تلفن به نام ساكن و يا قبض برق به نام ساكنين در حالي كه اصولاً در بسياري مناطق اين شهر قبض ها همچنان به نام شركت سرمايه گذاري مسكن وزارت مسكن است) موفق به دريافت اين آرم نشده اند، مهلت خاتمه يافته اعلام شده و درخواست مردم براي ارائه مدارك مورد قبول قرار نمي گيرد .
همچنين مشاهدات نشان می دهد كه مسئولان وزارت راه و مسكن با استخدام عواملي از مركز انتظام نيروي انتظامي در ورودي پاساژ بهارستان (محل ثبت نام اعلامي) مانع از اعتراض مردم به اين رويه مي شوند .
نكته جالب اين رويه آن است كه اصولاً فصل تابستان زمان نقل و انتقال مستاجران بوده و در هر ماه هزاران نفر به اين شهر جديد نقل مكان کرده و يا از سكونت در آن خارج مي شوند كه بر این اساس هيچگونه امكاني براي اعتراض به رويه عجیب وزارت راه و شهرسازي در اين خصوص ندارند .
مجموع این مصائب موجب شده تا بسياري از مردم اين شهر همچنان ناچار به تردد از جاده نا امن قبلي و رويارويي با انواع مشكلات شوند تا این آزادراه همچنان کادویی بلااستفاده به مردم این منطقه باشد.