کد خبر 581485
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶

همزمان با شمارش معکوس برای آغاز مرحله سوم عملیات آزادسازی فلوجه از اشغال داعش، صدها غیرنظامی این شهر را از طریق گذرگاه‌های امن ترک می‌کنند.

 به گزارش مشرق، همزمان با شمارش معکوس برای اجرای مرحله سوم عملیات آزادسازی فلوجه از اشغال گروه تروریستی داعش، غیرنظامیان از این شهر خارج می‌شوند.

ارتش عراق در دروازه‌های فلوجه مستقر شده و برای اجرای مرحله سوم عملیات فلوجه، که از بامداد دوشنبه هفته گذشته کلید خورده، اعلام آمادگی کرده است.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، عصر یکشنبه اعلام کرد: عملیات آزادسازی فلوجه در طول 48 ساعت آینده وارد سومین مرحله خود می‌شود.

در حالی‌که رسانه‌ها و مقام‌های غربی با موج‌سواری روی حضور نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) در عملیات آزادسازی فلوجه، از وضعیت انسانی در این شهر ابراز نگرانی می‌کنند. در حالی‌که بسیج مردمی گذرگاه‌های امنی برای خروج غیرنظامیان از شهر ایجاد کرده‌اند. گزارش‌ها حاکی است در حال حاضر حدود 90 هزار غیرنظامی در شهر حضور دارند.

«استفان دوگاریک»‌ سخنگوی دبیر کل سازمان ملل، عصر جمعه در سخنانی گفته است: «آنچه که ما در حال حاضر مشاهده می‌کنیم منبع شدید نگرانی ماست به ویژه اوضاع غیرنظامیان در فلوجه همزمان با شروع عملیات.»

از سوی دیگر، شورای پناهندگان نروژ اعلام کرده است از 21 ماه مه (2 خرداد) حدود 3 هزار غیرنظامی فلوجه را ترک کرده‌اند و هزاران تن دیگر «بدون دریافت کمک و یا حمایتی» در شهر حضور دارند.

فلوجه یکی از پایگاه‌های اصلی داعش محسوب می شود و نخستین شهری بود که در سال ژانویه سال 2014 به تصرف این گروه تروریستی در آمد.

فلوجه پس از موصل دومین شهر بزرگ در عراق محسوب می‌شود که همچنان در کنترل عناصر داعش است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    چقدر این غربی ها دو رو و منافق هستند زمانی که مردم شیعه چه در عراق و چه در سوریه مورد تهاجم قرار گرفته و مردان آنها سر بریده می شدند و زنان و کودکان به اسارات می رفتند کجا بودند که نگرانی خود را اعلام کنند اینا مردم دنیا را چی فرض کرده اند . دیگه زمان قدیم نیست هر حرکت اینا دور از دید مردم جهان نیست و خدا را شکر وحدت میان شیعه و سنی برقرار است و مرگ بر آل سقوط و حامیانش .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس