پرسپولیس قصد جذب محمد علی فرامرزی را در پست دفاع چپ دارد هر چند که مشکلاتی در این میان بوجود آمده است.

کشف مرزبان با توقف استقلال استارت زدگروه ورزش مشرق - محمدعلی فرامرزی گزینه مدنظر پرسپولیس برای حضور در پست مدافع چپ است. بازیکنی 22 ساله که در دو فصل اخیر لیگ برتر برای پدیده 11 بازی انجام داده است.

مدافع اسبق تیم‌های ملی زیر 20 و 23 سال ایران اگرچه کمتر شانس بازی در لیگ برتر را داشته اما هر زمان که خود را به تمرینات پدیده رسانده، توانسته برای این تیم مثمرثمر باشد.

اولین تجربه لیگ برتری؛ توقف استقلال

این مدافع جوان اولین بار با نظر مثبت علیرضا مرزبان این شانس را به دست آورد تا بازی در لیگ برتر را از تقابل با استقلال امیر قلعه‌نویی تجربه کند.

جمعه چهارم اردیبهشت ماه سال 94 استقلال قلعه‌نویی بعد از شکست دادن گسترش برای افزایش شانس آسیایی شدنش نیاز به بردن پدیده در ورزشگاه آزادی داشت.

علیرضا مرزبان در ایستگاه 27 لیگ چهاردهم رضا ناصحی باتجربه را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت و همین عاملی شد تا فرامرزی جوان در دیدار مهم هفته به جای مدافع باتجربه پدیده برابر مهاجمان استقلال قرار بگیرد.

نتیجه بد نبود. متوقف کردن شاگردان امیر قلعه‌نویی و ناامید کردن آنها از رسیدن به سهمیه آسیا.
آبی‌ها آن روز 90 دقیقه از جاسم کرار، محمد قاضی و سجاد شهباززاده بهره بردند اما موفق به باز کردن خطوط دفاعی مهمان نشدند.

فرامرزی جوان پس از آن نمایش مطلوب در دیدارهای پایانی لیگ هم 90 دقیقه مقابل فولاد و ذوب‌آهن برای پدیده بازی کرد. جالب اینکه پدیده در این بازی‌ها هم با ثبت نتایج مشابه صفر- صفر از زمین خارج شد.

آفتابی که شد به درد مهاجری خورد

اینکه چرا فرامرزی نیم‌فصل اول لیگ پانزدهم را برای رضا مهاجری و پدیده توپ نزد، پرسشی است که باید خود او پاسخگویش باشد. با این حال وقتی محمدعلی از هفته بیستم فصل جدید برابر صبا (دقیقه 79) وارد زمین شد، خیلی زود جایگاهش را در ترکیب تیم سرمربی جدید پیدا کرد.

فرامرزی از هفته بیست و دوم فصل اخیر و دیدار با ملوان به مهره ثابت پدیده در خط دفاعی تبدیل شد تا روی هم 665 دقیقه پیراهن این تیم را بر تن کند.

جالب اینکه در 8 دیداری که این بازیکن برای پدیده مهاجری به میدان آمد، خراسانی‌ها فقط 2 مرتبه طعم شکست را برابر نفت (2 بر یک) و ذوب‌آهن (یک بر صفر) چشیدند و در 6 دیدار موفق بودند و تنها یک گل از گسترش دریافت کردند.

حال باید دید مدافعی که روی کاغذ و از نگاه آمار با وجود جوانی با کیفیت است، در عمل هم می‌تواند به درد پرسپولیس بزرگ بخورد؟
نکته قابل تامل اینکه این بازیکن ۲۲ ساله با توجه به اینکه در ۸ بازی فصل برای پدیده به میدان آمده احتمالا یکی از سهمیه های بازیکنان لیگ برتری را برای فصل آتی پر خواهد کرد و این چیزی نیست که برانکو ایوانکوویچ آسان از کنار آن بگذرد.

جدول عملکرد لیگ برتری مدافع مدنظر پرسپولیس با پدیده

لیگ

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

نکته ویژه

14

3

2

224

برابر استقلال(هفته27)، فولاد(هفته 29) و ذوب‌آهن(هفته 30) 90 دقیقه به میدان رفت

15

8

5

441

مقابل ملوان (هفته22)، استقلال (هفته23)، ذوب‌آهن(هفته28) وسپاهان(هفته30) 90 دقیقه حضور داشت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    ایول پرسپولیس. ایول مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس