کد خبر 580767
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳

نیروهای مشترک عراق در ادامه پیشروی‌ها در چارچوب نبرد آزادسازی فلوجه، به رود فرات در جنوب فلوجه رسیده‌اند.

 به گزارش مشرق، عملیات آزادسازی فلوجه از اشغال داعش، که از دوشنبه گذشته آغاز شده است، همچنان با پیشروی‌های چشمگیر نیروهای مشترک عراقی ادامه دارد.

در همین راستا، سرتیپ ستاد «اسماعیل المحلاوی» فرمانده عملیات الانبار، عصر شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری «آناتولی» اعلام کرد «نیروهای عراقی موفق شده‌اند به رود فرات در جنوب شهر فلوجه برسند.»

المحلاوی خاطرنشان کرد، ارتش و نیروهای پشتیبان آن موفق شدند جاده اتصال «ناحیه العامریه» و شهر فلوجه، که 23 کیلومتر طول دارد، را آزاد کنند. در این عملیات آزادسازی 11 تن از عناصر گروه تروریستی داعش کشته شدند و 4 دستگاه خودروی متعلق به این گروه منهدم شدند.

عملیات آزادسازی فلوجه، بامداد دوشنبه با مشارکت 22 هزار نیرو از افراد ارتش، پلیس فدرال، یگان مبارزه با تروریسم، بسیج مردمی و جنگجویان عشیره‌ای و با پشتیبانی هوایی ائتلاف ضد داعش آغاز شده است.

فلوجه یکی از پایگاه‌های اصلی داعش محسوب می شود و نخستین شهری بود که در سال ژانویه سال 2014 به تصرف این گروه تروریستی در آمد.

در این میان، رسانه‌ها و مقام‌های غربی با موج‌سواری روی حضور نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) در عملیات آزادسازی فلوجه، از وضعیت انسانی در این شهر ابراز نگرانی می‌کنند. در حالی‌که بسیج مردمی گذرگاه‌های امنی برای خروج غیرنظامیان از شهر ایجاد کرده‌اند. گزارش‌ها حاکی است در حال حاضر حدود 90 هزار غیرنظامی در شهر حضور دارند.

«استفان دوگاریک»‌ سخنگوی دبیر کل سازمان ملل، عصر جمعه در سخنانی گفته است: «آنچه که ما در حال حاضر مشاهده می‌کنیم منبع شدید نگرانی ماست به ویژه اوضاع غیرنظامیان در فلوجه همزمان با شروع عملیات.»
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس