کد خبر 579224
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳

شورای امنیت سازمان ملل با صدور بیانیه ای انفجارهای اخیر در استان لاذقیه که بیش از ۱۰۰ کشته برجای گذاشت را محکوم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سانا، شورای امنیت سازمان ملل انفجارهای تروریستی اخیر شهرهای جبله و طرطوس را که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر شد، محکوم کرد.

بر اساس این گزارش در بیانیه شورای امنیت در این خصوص آمده است: اعضاء شورای امنیت با شدیدترین لحن انفجارهای تروریستی روز ۲۳ مِه در جبله و طرطوس را که داعش مسئولیت آنرا برعهده گرفت، محکوم کردند. همچنین مراتب تسلیت خود را به خانواده های قربانیان این حادثه اعلام کردند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: اعضاء شورای امنیت نسبت به جنگجویانی خارجی که در صدد پیوستن به داعش در سوریه هستند، گروه هایی که با داعش و جبهه النصره هم پیمان شده اند و دیگر نهادهای وابسته به داعش و القاعده ابراز نگرانی شدیدی کردند.

 در این بیانیه همچنین عنوان شده است: اینگونه اقدامات تروریستی تاثیراتی منفی بر ثبات سوریه و کشورهای مجاور آن دارد. همچنین اثری ویرانگر بر شهروندان خواهد داشت و تمامی کشورهای عضو باید به صورت کامل به قطعنامه های ۲۱۷۸ و ۲۰۱۴ پایبند باشند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است که اعضاء شورای امنیت به حاکمیت و استقلال و تمامیت اراضی سوریه پایبند هستند و سرکردگان گروه های تروریستی و مسئولان حملات تروریستی باید به دست قانون سپرده شوند و محاسبه گردند.

شایان ذکر است شمار قربانیان انفجارهای اخیر در جبله و طرطوس در استان «لاذقیه» سوریه به ۱۸۴ کشته رسیده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس