کد خبر 578932
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

نخست وزیر عراق با بیان اینکه گروه تروریستی داعش در فلوجه در حال فروپاشی است، گفت: حفظ جان غیر نظامیان برای ما مهم است.

 به گزارش مشرق، به نوشته پایگاه خبری عراقی السومریه نیوز، حیدر العیادی روز گذشته (سه شنبه) طی سخنان خود در نشست هیئت دولت عراق ضمن امیداواری درخصوص عملیات آزادسازی شهر فلوجه افزود: پیروزی بر داعش در فلوجه نزدیک بوده و این گروه در حال فروپاشی است.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت حفظ جان غیرنظامیان این شهر گفت: دولت عراق اقدامات لازم برای حفظ جان غیر نظامیان در جریان درگیری ها را در پیش گرفته است.

العبادی افزود: دولت عراق وضعیت انسانی را مورد اهتمام و توجه قرار داده و در صورت امکان سعی دارد از مکان های زیر ساختی شهر محافظت کند.

عملیات آزادسازی فلوجه از روز دوشنبه به دستور «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق آغاز شد.

نیروهای نظامی، نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) و عشایر عراق در عملیات آزاد سازی فلوجه مشارکت دارند.

شهر فلوجه در 69 کیلومتری غرب بغداد، اولین شهر عراق است که زمستان سال 2014 به اشغال تروریست های داعش درآمد و یکی از دو پایگاه اصلی باقی مانده این گروه تروریستی در عراق است.

نیروهای عراقی تاکنون مناطقی از جمله شهر الکرمه در شرق فلوجه را آزاد کنند.

این نیروها همچنین موفق شدند که منطقه های الشهابی، کارگاه الشتایکر، منطقه اللیفیه، مخازن الکرمه و کارگاه سیمان روستای البوعوده، جملیه، کارگاه روغن شامپو و البوحدید را در جنوب الکرمه را آزاد کنند.

گروه تروریستی – تکفیری داعش از غیرنظامیان این شهر به عنوان سپر انسانی استفاده می کند که همین موضوع روند عملیات را کندتر می کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس