منابع طالبان روزسه شنبه به خبرگزاری فرانسه گفتند : با خروج دو مدعی اصلی رهبری این گروه شبه نظامی از رقابت ، طالبان برای یافتن جانشین ملا اختر منصور سخت به تکاپو افتاده است.

به گزارش مشرق، ملا یعقوب پسر ملاعمر بنیانگذار طالبان و سراج الدین حقانی دشمن سرسخت نیروهای امریکا پس از کشته شدن منصور درحمله هواپیمای بدون سرنشین امریکا درعمق خاک پاکستان ، دو پیشتاز به عهده گرفتن رهبری طالبان محسوب می شدند.

یک منبع طالبان در شمال غربی پاکستان به خبرگزاری فرانسه گفت : یعقوب از پذیرش این نقش خودداری کرده و گفته است که برای این کار بیش از حد جوان است .

سراج الدین حقانی معاون منصور و رئیس عملیاتی شبکه حقانی نیز به دلایل شخصی از پذیرش این سمت خودداری کرده است .

این تحول کار شورای عالی طالبان را که از روز یکشنبه در مکانی نامعلوم در پاکستان تشکیل جلسه داده برای یافتن یک شخصیت وحدت بخش برای پست رهبری را پیچیده خواهد ساخت .
رحیم الله یوسف زای یک کارشناس جنبش های شبه نظامی منطقه گفت :' اگر طالبان خواستار وحدت در این جنبش باشد تنها یعقوب می تواند تمام جناحها را گرد هم آورد و مورد قبول تمام گروه ها باشد. '

این کارشناس افزود :' وی جوان و یک شخصیت غیر قابل بحث و وحدت بخش است چرا که فرزند ملا عمر بنیانگذار جنبش است ...اما انتصاب حقانی برای امریکا بسیار تحریک آمیز خواهد بود. '
شورشیان طالبان هنوز مرگ منصور را که باعث شد این گروه پس از 9 ماه رهبری وی به دنبال جنگ قدرت بر سر تایید مرگ عمر دچار دو دستگی شدید شود، دچار آشفتگی شده است.

یک منبع دیگر طالبان با اشاره به اینکه 'چالش اصلی نجات جنبش طالبان از دودستگی بیشتر است ' افزود : اعضای شورای عالی مدام در حال تغییر محل نشست خود برای جلوگیری از خطر بالقوه حمله هوایی هستند.

وی گفت :'رسیدن به یک اجماع در مورد وضعیت رهبری ، زمانبر است . '
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس