کد خبر 578744
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۹

'بان کی مون' دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه از رهبران کشورهای قدرتمند جهان به دلیل حضور نیافتن در نشست عالی انساندوستی در استانبول ترکیه انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، این اجلاس با فهرستی طولانی از تعهدها و علامت های سوال در مورد اجرای این تعهدها شروع شد.

دبیرکل سازمان ملل در نشست پایانی این اجلاس گفت: جای تاسف است که برخی از رهبران جهان نتوانستند در اجلاس حضور یابند و به طور مشخص به رهبران گروه هفت از جمله کانادا، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا اشاره کرد.

تنها آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در این اجلاس سران شرکت کرد.

وی با انتقاد از اعضای شورای امنیت که مانع از پیشرفت 'نه تنها در مسائل حیاتی جنگ و صلح، بلکه حتی امور بشر دوستانه 'می شوند، تاکید کرد: غیبت این رهبران نمی تواند توجیهی برای ناتوانی و عدم اقدام آنها باشد.

این اجلاس با هدف تقویت پاسخ بشردوستانه به بحران جهانی و با شرکت 10هزار نفر از جمله 65 نفر از سران کشورها و دولت ها برگزار شد.

باراک اوباما و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری آمریکا و روسیه که درحال میانجیگری صلح در سوریه هستند، در اجلاس نبودند.

با وجود غیبت کشورهای قدرتمند جهان در این اجلاس، بان کی مون از نتایج نشست ابراز دلگرمی کرد و گفت: بیش از 1500 تعهد توسط 400 نماینده دولت ها، سازمان های بشردوستانه و دیگر گروه ها در راستای اولویت های کنفرانس صورت گرفت.

مقامات ارشد سازمان ملل در روز دوم نشست عالی انساندوستی در استانبول خواستار آمادگی بیشتر برای شرایط اضطراری و حمایت قوی تر از افراد آسیب پذیرتر شدند.

به گزارش ایرنا، نشست بشردوستانه سازمان ملل در استانبول با هدف جلب مشارکت تمامی کشورها در حل بحران آوارگان روز دوشنبه در استانبول آغاز به کار کرد.

بان کی مون روز دوشنبه، در نطق افتتاحیه خود در این نشست گفت: با گذشت چهار سال از زمانی که او پیشنهاد برگزاری چنین نشستی را مطرح کرده بود، با افزایش بی سابقه درگیری ها و خشونت ها در جهان امکانات مالی برای پاسخ گویی به این نیازها نیز به دلیل فقدان اراده سیاسی روبه کاهش گذاشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس