داعش برای جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در رقه ، از ساکنان غیرنظامی منطقه به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک فعال سوری با انتشار این خبر افزود: این گروه در برابر حملات هوایی از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می کند و همین امر عملیات نظامی برای عقب راندن این گروه از رقه را با مشکل مواجه می کند.

این گزارش به نقل از عبدالعزیز الحمزه یکی از دست اندرکاران کمپین' رقه در سکوت سربریده می شود' ، می افزاید: تروریست های داعش در کنار مردم غیرنظامی در ساختمان های مسکونی سنگر می گیرند و در هر ساختمان چند طبقه ممکن است دو یا چند واحد به محل استقرار این تروریست ها تبدیل شده باشد.

ویدر گفت وگو با این رسانه در حاشیه همایش فعالان صلح دراسلو ادامه داد: مردم غیرنظامی درمیان دو طرف درگیری به دام افتاده اند زیرا داعش به آنها اجازه خروج از شهر را نمی دهد.
این فعال سوری که در پی حمله داعش به این شهر از آن گریخته می افزاید: داعشی ها مرتب اعلام می کنند که شرایط موجود در رقه مثل بهشت است وهمه چیز عادی است ولی واقعیت غیرازاین است ،مردم آنجا گرفتار هستند و اکثرا شبها را دربیرون و بدون سرپناه می گذرانند زیرا از مناطق دیگر به آنجا امده اند.

براساس این گزارش ژنرال استیو وارن سخنگوی ائتلاف مبارزه با داعش امروز اعلام کرد، نیروهای ائتلاف عرب وکرد عملیات پاکسازی شمال رقه را از سلطه داعش آغاز کرده اند.

به گفته وی، این عملیات موجب وارد آمدن فشارهایی به رقه می شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس