کد خبر 578111
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۱

زن جوان وقتی برای دوستان و آشنایان خود فالگیری کرد، تصمیم گرفت کارش را گسترش دهد و همین سرآغاز یک کلاهبرداری بزرگ اینترنتی شد. این زن با انتشار تبلیغات با موضوع فالگیری و رمالی در شبکه‌های مجازی، از ٥٧٥نفر کلاهبرداری کرد و ٣٠‌میلیون تومان پول به جیب زد.

از چند وقت پیش گزارشی به پلیس فتای استان مرکزی رسید و ماموران درجریان تبلیغات گسترده فردی در شبکه‌های اجتماعی درباره رمالی و فالگیری قرار گرفتند.

بنابراین بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و به دنبال آن، تیم تخصصی از کارشناسان این پلیس تحقیقات خود را برای بررسی موضوع آغاز کردند.

تحقیقات نخست نشان می‌داد که این فرد در تبلیغات خود برای انجام رمالی و فالگیری مبالغی بین ٤٠٠‌هزار تا ٣میلیون ریال از مشتریان خود دریافت می‌کند. گام بعدی تحقیقات، ردیابی و دستگیری این متهم بود. بنابراین کار اطلاعاتی ماموران آغاز و در ادامه تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، فرد مورد نظر که زنی جوان بود، در اراک دستگیر شد.

در بازرسی از خانه این زن تجهیزات رایانه‌ای و مخابراتی که وی برای کلاهبرداری‌های خود در فضای مجازی مورد استفاده قرار می‌داد، توقیف شد. در ادامه تحقیقات پلیس، مشخص شد که این زن جوان از طریق فالگیری و کلاهبرداری از ٥٧٥نفر در شهر‌های مختلف کشور، حدود ٣٠‌میلیون تومان دریافت کرده است.

سرهنگ کیومرث عزیزی، فرمانده انتظامی استان مرکزی درباره این پرونده گفت: «متهم پس از دستگیری بلافاصله تحت بازجویی‌های قضائی و پلیسی قرار گرفت و در اعترافات خود گفت:   چند وقتی بود که برای دوستان و آشنایانم فالگیری و رمالی می‌کردم. از آن‌جا که همه از کارم راضی بودند و دوست داشتند باز هم برایشان فال بگیرم، درنهایت پاییز ‌سال گذشته تصمیم گرفتم کارم را در فضای مجازی گسترش دهم. برای همین دست به این‌کار زدم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس