عضو شورای شهر تهران می‌گوید: اطمینان دارم پس از حمایت های مقام معظم رهبری از مهاجران افغان، و به رسمیت شناخته شدن حق تحصیل و آموزش مهاجران افغان، در سالهای آینده شاهد ابعاد مثبت تغییر نگرش خود نسبت به برادران و خواهران افغان خود خواهیم بود.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - نام معصومه آباد در محافل فرهنگی ایران با کتاب مشهوری به نام «من زنده‌ام» گره خورده است. آباد داستان اسارتش در جریان جنگ تحمیلی را روایت کرده بود و داستان اسارت دختر 17 ساله ایرانی در زندان‌های رژیم بعث به محض انتشار به شدت سروصدا کرد و پرفروش شد و نام آباد را با مفهوم مقاومت گره زد.

آباد بعدها با رای مردم تهران به عضویت شورای شهر درآمد و هم اکنون یکی از معدود اعضای فرهنگی این شوراست.

وی در بخشی از گفتگو با خبرگزاری تسنیم گفت: حضور مهاجران افغان در کشور که مصادف شد با آغاز جنگ تحمیلی، موجب شرکت کردن بسیاری از جوانان افغان در جنگ علیه رژیم بعثی صدام شد. حضور دوشادوش برادران افغان در کنار رزمندگان و شرکت آنها در بسیار از عملیات ها بر کسی پوشیده نیست و آنها شهدا و جانبازان بسیاری را در راه اسلام دادند و وفاداری خودرا به جمهوری اسلامی ایران نشان دادند.

آنها از اینکه در کنار رزمندگان ما علیه صدام جنگیدند هرگز پشیمان نشدند و امروز برخی از آنها در جبهه ای دیگر علیه تروریستها در سوریه دوشادوش رزمندگان ایرانی مدافع حرم و در قالب تیپ فاطمیون می جنگند و شهدایی را در این راه داده اند.

اگر نگاه برخی ها در داخل کشور به مهاجران افغان خارج از عرف می بینید، این به دلیل تاثیر القائات تفرقه آمیز دشمن بر جامعه است و به نظر من این موضوع در راستای کند کردن و یا عقب انداختن وحدت و برادری میان ما و کسانی است که اتحاد ما با آنها می تواند به زیان دشمن و محقق نشدن اهداف این دشمن تمام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس