کد خبر 577522
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲

علیرضا حقیقی نایب قهرمانی تیمش در جام حذفی پرتغال را ارزشمند دانست. او همچنین امیدوار است امکانات مورد نظر کی روش برای صعود تیم ملی به جام جهانی فراهم شود.

به گزارش مشرق، دروازه بان ملی پوش تیم فوتبال ماریتیمو درباره شکست تیمش مقابل بنفیکا در جام حذفی پرتغال و اردوی تیم ملی فوتبال صحبت کرد که متن این پرسش و پاسخ از نظرتان می گذرد.

* از شرایط خودت بگو. بالاخره از مصدومیت رها شدی و توانستی بازی کنی.

خدا را شکر الان وضعیت خوبی دارم. اوایل بازی با آکادمیکا مصدومیت بدی به سراغم آمد. هر چند آن بازی را با وجود درد به پایان بردم و توانستم کلین شیت کنم. با این حال آسیب دیدگی ام شدید بود و باعث شد یک ماه از میادین دور باشم. خوشبختانه با یک ریکاوری خوب توانستم به شرایط بازی برگردم و هفته قبل در بازی آخر فصل مقابل موریرنس بازی کردم و با وجود اینکه به حریف باختیم، به گواه روزنامه های پرتغال و کادر فنی عملکرد خوبی هم داشتم. هر چند در این بازی به چند بازیکن جوان برای اولین بار میدان داده شد که همین موضوع مزید بر علت شد تا نتوانیم سه امتیاز بازی را کسب کنیم.

* جمعه شب بازی حساسی با بنفیکا در فینال جام حذفی داشتید که تیمتان با نتیجه سنگینی شکست خورد.

خوشبختانه با بدست آوردن کامل آمادگی در این بازی از سوی کادر فنی برای حضور در زمین انتخاب شدم. برنامه آنها هم همین بود که ابتدا جلوی موریرنس بازی کنم تا به طور کامل آماده بازی در فینال باشم. خوشبختانه مقابل بنفیکا به میدان رفتم. به شخصه خیلی خوشحالم که به عنوان یک ایرانی توانستم در فینال جام حذفی پرتغال حضور داشته باشم آن هم جلوی تیم بزرگی مثل بنفیکا که امسال عملکرد فوق العاده ای داشت، در لیگ قهرمانان بایرن مونیخ را اذیت کرد و دو بازیکن این تیم هم یعنی رناتو سانچس و نیکلاس گایتان به بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید ترانسفر شدند. بازی را تیم ما بد شروع کرد. استراتژی تیم ما این بود که از ابتدا حریف را پرس کند که به نظر من این شیوه بازی کردن جلوی تیم قدرتمندی مثل بنفیکا اشتباه بود. معمولا مقابل تیم هایی مثل بنفیکا بهتر است بسته تر بازی کرد و روی ضدحملات برنامه داشت. کاری که اتلتیکو مادرید می کند و از آن جواب هم گرفته است. شیوه بازی ما جواب نداد و ما در همان نیمه نخست سه گل خوردیم. در ورزشگاه 60 هزار نفری بازی می کردیم که فقط 10 هزار نفرشان هوادار ما بودند. جو ورزشگاه هم به نفع آنها بود و با خوردن سه گل در نیمه اول از لحاظ روحی خیلی افت کردیم. البته قبل از اینکه آنها گل اول را بزنند چند موقعیت خوب داشتیم و می توانستیم از بنفیکا پیش بیفتیم ولی از موقعیت ها استفاده نکردیم.

* شاید از قبل هم مشخص بود که شانس بنفیکا برای پیروز شدن در این بازی به مراتب بیشتر از ماریتیمو است...

بله همینطور است اما ما بر اساس برنامه ها و اهداف کادر فنی فقط با هدف پیروزی وارد زمین شدیم. در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و ما رفتیم که مقابل تیم بزرگ بنفیکا نتیجه خوبی را رقم بزنیم. مشخص بود که هر تیمی بهتر از موقعیت هایش استفاده کند برنده بازی است کاری که ما نکردیم ولی بنفیکا با حرفه ای گری تمام آن را انجام داد. البته در پرتغال خیلی ها معتقد بودند که ماریتیمو هم می توانست با فرصت های خوب اول بازی نتیجه بهتری رقم بزند اما به هر حال این نتیجه ای است که رقم خورده است.

* چه شد که 6 گل خوردید؟ فکر می کنی قدرت دفاعی تیم شما کم بود یا اینکه توان تهاجمی بنفیکا تحت هر شرایطی بالاست؟


خط دفاع ما با همان ترکیب همیشگی وارد زمین شد. البته در مجموع تیم مان بخاطر مصدومیت سه بازیکن با سه تغییر وارد زمین شد اما همانطور که گفتم تیم ما فرصت های خوب زیادی را از دست داد. راجع به اشتباهم روی گل ششم هم باید بگویم که اشتباه برای هر بازیکنی پیش می آید. من خیلی وقت بود مصدوم بودم و از شرایط بازی دور شده بودم. با این وجود کاملا اشتباهم را قبول دارم. من آمدم پاس مدافع مان را استپ کنم اما ضرب توپ بالا بود و توپ خیلی جلو افتاد. بازیکن حریف زودتر به توپ رسید و من برای گرفتن توپ رفتم اما پنالتی شد. در اینکه اشتباه کردم هیچ شکی نیست. باید با تمرین بیشتر و حضور در بازی های متوالی بیش از پیش به شرایط بازی نزدیک شوم تا دیگر از این اتفاقات نیفتد. با این حال کادر فنی از عملکردم راضی بود. ضمن اینکه تمام اتفاقاتی که در بازی افتاد در رسانه های ایران منعکس نشد. من 7-6 سیو هم داشتم اما در پایان کار فقط اشتباهات یک دروازه بان می ماند. البته من کاری به حرف و حدیث ها ندارم و تلاش می کنم همیشه روندم رو به جلو باشد. اگر قرار باشد به این مسائل توجه کنم باید فوتبال را کنار بگذارم. همانطور که گفتم از شرایط بازی دور بودم و این اتفاق افتاد و تلاش می کنم دیگر هیچوقت تکرار نشود. مطبوعات ایران در این سال ها همیشه نسبت به من کم لطفی داشته اند اما من مشکلی ندارم، اشتباهم را می پذیرم و سعی می کنم با تلاش بیشتر عیبم را برطرف کنم.

* تحلیل روزنامه های پرتغالی از عملکردت در این بازی چه بود؟

دید مردم و رسانه ها در فوتبال اروپا کاملا با آنچه در ایران است فرق می کند. در فوتبال ایران همه دنبال سوژه کردن یک موضوع هستند و اینکه یک بازیکن اشتباه کند تا او را بکوبند. اما در اینجا همه منطقی اند و و مثل بعضی از رسانه های ایران نیستند که بشود با بعضی مراودات با آنها تعامل کرد. آنها همینطور که نقایص را می بینند به مسائل مثبت هم می پردازند تا روحیه بازیکن حفظ شود. دو روزنامه آبولا و ژوگو بعد از بازی به من نمره 5 و 6 دادند یعنی متوسط رو به بالا. ضمن اینکه هر طور بخواهیم نگاه کنیم تیم ما نایب قهرمان جام حذفی شده است. میان این همه تیم قدرتمند ماریتیمو به فینال جام حذفی پرتغال رسیده و به تیم قدرتمند بنفیکا باخته است. من ندیدم کسی به این موضوع اشاره ای بکند.

* از حضور در تیم ملی صحبت کن. این اردوی تدارکاتی و بازی دوستانه با مقدونیه را چطور می بینی؟

به امید خدا امروز به اردو ملحق می شوم. خوشبختانه کی روش هم در تیم ملی ماندنی شد و امیدوارم که خواسته هایش برای تیم برآورده شود تا بتوانیم بدون دغدغه فقط برای صعود تیم ملی به جام جهانی تلاش کنیم. یک بازی هم مقابل مقدونیه داریم که به نظر من کافی نیست و احتیاج به بازی های بیشتری داریم. به هر حال امیدوارم اردوی خوبی داشته باشیم و بازی با مقدونیه هم محک خوب برایمان باشد.

* برای فصل بعد چه برنامه ای داری؟

من هنوز دو سال دیگر با ماریتیمو قرارداد دارم و در خدمت این تیم هستم. امیدوارم فصل بعد نتایج بهتری کسب کنیم و هدف گذاری باشگاه هم صعود به لیگ اروپاست.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس