یک متخصص طب سنتی عواملی موجب غلبه سردی یا گرمی در بدن می‌شود, را تشریح کرد.

عوامل غلبه سردی یا گرمی بر بدن
به گزارش مشرق، سید مهدی میرغضنفری درباره اینکه چه عواملی باعث می‌شود که مزاج به سمت گرمی رود, اظهار داشت: اگر مزاج یک فرد گرم است و گرم‌تر شود یا مزاج سرد بوده و به سمت گرم شده پیش رود, سوء مزاج می‌گویند.

به گفته وی در واقع اگر اقداماتی شود و یک عواملی در کار باشد مانند فعالیت بدنی و گاهی فعالیت روحی و روانی زیاد، استرس‌ها و مصرف مواد گرم مزاج مثل ادویه جات تند و... این‌ها باعث می‌شود که ما مزاجمان تغییر کند و به سمت گرم شدن برود.

این متخصص طب سنتی افزود: تا یک مدت این برگشت پذیر است و اصطلاحاً مزاج عارضی می‌گویند و هنوز سوء مزاج نمی‌گویند. اگر این مدت طولانی شود چند هفته و چند ماه بگذرد این مزاج جدید در بدن جا می‌افتد و طرف علائمی پیدا می‌کند و دچار بیماری‌هایی می‌شود و باید به پزشک مراجعه و پزشک حاذق نیز باید این علت را بشناسد و این را به حالت تعادل اولیه برگرداند.

غضنفری بیان داشت: حالا ببینید چه عواملی باعث می‌شود که مزاج ما به سردی برود؟ یعنی اگر مزاج سرد است, سردتر شود و اگر گرم است سرد شود. بی‌حرکتی در نقطه مقابل حرکت زیاد است، کسانی که فعالیت بدنی زیاد ندارند چه فعالیت بدنی و چه فعالیت فکری و روانی یا اصطلاحاً نفسانی کمی دارند, بدنشان به سمت سرد شدن پیش می‌رود.

وی گفت: بنابراین همیشه توصیه می‌شود که ما تا یک حدی و درجه‌ای ورزش‌ها را داشته باشیم، هر ورزشی برای یک سری از مزاج‌ها خوب است, بعضی‌ها ورزش‌های آبی برایشان بهتر است و بعضی‌ها ورزش‌های در محیط خشک یا سالنی.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: بنابراین بی‌حرکتی زیاد چه جسمی و چه نفسانی باعث می‌شود که مزاج به سمت سردی رود. غم و اندوه زیاد یعنی کسانی که خیلی به فکر فرو می‌روند نه اینکه فکر کردن بد است خیر، بلکه نباید از تعادل خارج شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس