معاون عمليات نيروي دريايي ارتش از تجهيز شناورها به سامانه‌هاي مدرن پدافند هوايي خبر داد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، امير دريادار سيد محمود موسوي معاون عمليات نيروي دريايي ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، با اشاره به موضوع تجهيز يگان‌هاي شناور اين نيرو به انواع تسليحات پيشرفته و برد بلند، از مجهز شدن برخي يگان‌هاي پشتيباني و خدمات رزمي نيروي دريايي به موشك‌هاي دوربرد سطح به سطح خبر داد و افزود: ناوچه‌هاي موشك‌انداز و ناوشكن‌ها از مدتها قبل به اين موشك‌ها تجهيز شدند و موشك‌هاي سطح به سطح شناورهاي پشتيباني نيز در رزمايش اخير اين نيرو با نام "جوشن " با موفقيت مورد تست و ارزيابي قرار گرفت.

موسوي ادامه داد: اين يگان‌ها پيش از اين نفربر بوده و به كارهاي پشتيباني و خدمات رزمي مي‌پرداختند.

وي درخصوص تجهيز يگان‌ها به بالگرد نيز تصريح كرد: در اين باره اقدامات و برنامه‌هاي مفصلي در دست اقدام است چراكه با توجه به سرعت بالاي اين بالگردها و قابليت‌هايي كه دارند، قطعا در افزايش برد عملياتي يگان‌هاي شناور موثر خواهند بود.

معاون عمليات نيروي دريايي ارتش به تدبير فرمانده معظم كل قوا مبني بر دست بلند اين نيرو در پهنه درياها اشاره كرد و گفت: تجهيز شناورها به بالگرد و موشك‌هاي دوربرد و نيز افزايش برد موشك ‌هاي ساحلي در همين راستا صورت مي‌گيرد.

موسوي در پايان از تجهيز شناورها به سامانه‌هاي مدرن پدافند هوايي خبر داد و خاطر نشان كرد: هم اكنون در حال نصب سامانه‌هاي موشكي دفاع هوايي بر روي برخي شناورهاي سطحي هستيم كه پس از تست‌هاي نهايي، ساير يگان‌ها نيز به اين سامانه‌ها تجهيز خواهند شد.

موسوي تاكيد كرد: اينها علاوه بر سامانه‌هاي توپخانه‌اي است كه هم اكنون بر روي اين شناورها نصب هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
    0 0
    ایول! بنابراین مهمترنی ضعف شناورهای ما میره به سمت برطرف شدن!
  • saeed ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
    0 0
    یعنی اگر رهبری چیزی نمی گفت شما شناورها رو به موشک و بالگرد تجهیز نمی کردید؟ خدا به مقام معظم رهبری صبر ایوب عنایت کنه که گرفتار شما ها شده. ضمنا امیدوارم سامنه دفاعیتون HQ-9 چینی نباشه، چون خیلی هم پیشرفته نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس