صدها نفر در تل‌آویو علیه انتخاب شدن احتمالی آویگدور لیبرمن برای تصدی وزارت جنگ رژیم اسرائیل تظاهرات کردند و او را «فاسد نژادپرست» نامیدند.

به گزارش مشرق، شنبه‌شب خیابان‌های مرکز رژیم صهیونیستی شاهد اعتراض علیه گزینه مورد نظر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم برای بدست گرفتن سکان ماشین جنگ اسرائیل بود.

به نوشته شبکه خبری «راشا تودی» صدها اسرائیلی برای اعتراض به احتمال انتصاب «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی در رأس وزارت جنگ، به خیابان‌های «تل‌آویو» آمده و تظاهرات کردند.

تظاهرات در تل‌آویو علیه «لیبرمن فاسد نژادپرست»

تظاهرات‌کنندگان علیه این عضو افراطی رژیم صهیونیستی معتقدند که نتانیاهو با این کار راست‌گراترین کابینه را در تاریخ این رژیم ایجاد کرده و اسرائیل را در مسیر جنگی خانمان‌سوز قرار خواهد داد.

معترضان با حمل پلاکارد و سر دادن شعار می‌گفتند که «این کابینه یک فاجعه است» و «آینده‌ای برای اسرائیل نمی‌بینند».

این افراد همچنین فریاد می‌کشیدند که «نتانیاهو برگرد خانه» و «لیبرمن وزیر جنگ است، ما قربانی بیشتر نمی‌خواهیم».

«تمر زندبرگ» عضو حزب سوسیال دموکرات «مرتص» طی سخنرانی در این راهپیمایی گفت: «این هفته ما به سطوح جدیدی از افراط‌گرایی و راست‌گراترین کابینه خود رسیدیم. لیبرمن فاسد و نژادپرست است.»

یعلون صبح روز جمعه استعفای خود از دولت و کنست (پارلمان) را در اعتراض به عدم مقبولیت عمومی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین اعلام «آویگدور لیبرمن» بعنوان نامزد احتمالی برای وزارت جنگ اعلام کرد.

استعفای یعلون از وزارت جنگ در حالی است که روز چهارشنبه گزارشهایی مبنی بر جلسه نتانیاهو با «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل بیتونا» برای پیوستن به ائتلاف کابینه و حزب لیکود جهت تشکیل حکومت متحد و همچنین پذیرفتن سمت وزارت جنگ مطرح شده بود.

«ایهود باراک» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی در واکنش به استعفای اجباری «موشه یعلون» از این وزارت طی اظهارات جنجالی اعلام کرد که کابینه اسرائیل «فاشیست» شده و اسرائیلی‌ها بهای انتصاب لیبرمن به وزارت جنگ را خواهند پرداخت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس