جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: عملیات بیت المقدس با توکل نیروهای رزمنده و عنایت خداوند به موفقیت رسید و رخدادهای این عملیات باید به صورت ویژه برای نسل جوان بازگو و تبیین شود.

به گزارش مشرق، سردار فضلی به تشریح عملیات بیت المقدس در آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ماه سال 61 پرداخت و با تشریح موقعیت جغرافیایی این عملیات اظهارکرد: مساحت محدوده جغرافیایی عملیات بیت ‌المقدس، پنج هزار و 700 کیلومتر مربع بود.

وی خاطرنشان کرد: 95 گردان از نیروهای بسیج و سپاه و 40 گردان از نیروهای ارتش در این عملیات شرکت داشتند و توسط پنج قرارگاه مرکزی مدیریت می شدند.

وی با اشاره به دشواری های موجود در این عملیات و تشریح آن بیان کرد: عبور از رودخانه و جنگ در منطقه ویژه میدان مین از دشواری ‌های عملیات بیت‌ المقدس بود و حدود 60 هزار تن از رزمندگان برای اجرای این عملیات آماده شده بودند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: از استان های گوناگون کشور در این عملیات حضور داشتند و در جبهه پیشمرگ هم می شدند و برای شهادت از یکدیگر سبقت می گرفتند.

وی اظهار کرد: رزمندگان با تکیه بر یاری خداوند متعال حملات نظامی خود را آغاز کردند و در نتیجه توانستند خرمشهر را از اشغال دشمن آزاد کنند.

فضلی همچنین با بیان اینکه بیداری اسلامی با پیروزی انقلاب اسلامی حرکت خود را شروع کرده است، اظهار کرد: نیروهای رزمنده ایران اسلامی اثبات کرده اند که مدافعان حرمین شریف در کشورهای گوناگون هستند.

سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر توسط رزمندگان اسلام در سال 1361 در عملیات بیت المقدس است که روز ایثار، مقاومت و پیروزی نامگذاری شده است.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس