یک منبع در پلیس عراق از اتخاذ تدابیر امنیتی شدید در سراسر بغداد پایتخت این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، شبکه سومریه گزارش داد: یک منبع در پلیس عراق از اتخاذ تدابیر امنیتی شدید در سراسر بغداد پایتخت این کشور خبر داد. این منبع اعلام کرد این اقدام در پی کسب اطلاعاتی در خصوص قصد داعش برای هدف قرار دادن پایتخت به وسیله حملات انتحاری صورت گرفته است.

این منبع تصریح کرد که نیروهای امنیتی تدابیر امنیتی شدیدی را در سراسر بغداد اتخاذ کرده و به صورت گسترده در پایتخت مستقر شده اند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: این تدابیر در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر قصد داعش برای هدف قرار دادن پایتخت به وسیله حملات انتحاری صورت گرفته است.

از سوی دیگر یک منبع در پلیس عراق از دیگری بین نیروهای ارتش و افراد مسلح داخل یک روستا در شمال بغداد و انتشار اخباری مبنی بر حضور تروریست های انتحاری در داخل این روستا خبر داد. این منبع اظهار داشت که نیروهای ارتش عراق شامگاه شنبه با افراد مسلح ناشناس در داخل روستای السواجن در منطقه الراشدیه در شمال بغداد درگیر شدند.

این منبع همچنین از اعزام نیروهای عملیات مشترک به منطقه الراشدیه به منظور پشتیبانی از نیروهای ارتش و اخباری مبنی بر حضور تروریست های انتحاری در داخل این روستا خبر داد.

در همین حال اقلیم کردستان عراق از پشتیبانی کامل خود از حیدر العبادی نخست وزیر این کشور برای حمایت از موسسات دولت و حفظ ثبات خبر داد. اقلیم کردستان عراق طی بیانیه ای در پیش گرفتن راهکارهای مدنی و مسالمت آمیز برای تظاهرات و عدم تبدیل آن به هرج و مرج و نا امنی را خواستار شد.

لازم به ذکر است که روز جمعه تظاهرات کنندگان عراقی به منطقه سبز بغداد و دفتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق هجوم بردند و پس از چند ساعت از این منطقه خارج شدند. در پی این اقدام نیروهای امنیتی تدابیر شدیدی را به مورد اجرا گذاشته و در پایتخت مقررات منع آمدوشد اعلام کردند اما این مقررات بعدا از سوی حیدر العبادی لغو گردید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس