کد خبر 576481
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸

شرکت دولتی روس اتم عملیات ساخت نیروگاه اتمی بوشهر ۲ را تا پایان امسال آغاز خواهد کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، یک منبع آگاه در شرکت روس اتم روز پنجشنبه تاکید کرد: ما امیدواریم که طرف ایرانی پارامترهای مورد نظر در این سایت را مشخص کند تا ما بتوانیم کار را در برخی از بلوک های این پروژه تا پیش از پایان امسال آغاز کنیم.

روسیه پیش از این یک نیروگاه اتمی در بوشهر احداث کرده است. توافقنامه مربوط به احداث نیروگاه اتمی بوشهر در سال 1995 میلادی نهایی شد ولی اجرای این پروژه بارها به خاطر مسائل فنی و مالی به تاخیر افتاد.

محمود شوری رئیس برنامه اوراسیا در مرکز تحقیقات راهبردی در تهران به رادیو اسپوتنیک گفت: حتی با لغو تحریمهای بین المللی و ورود سرمایه گذاران خارجی، ایران هنوز ترجیح می دهد که با شریک قابل اعتماد خود یعنی روسیه، قرارداد ببندد.

وی در ادامه تاکید کرد: پس از ساخت و بهره برداری از فاز نخست نیروگاه اتمی بوشهر، ایران فهمید که به حداقل 2 واحد دیگر نیروگاه اتمی نیاز دارد و تصمیم گرفت تا این کار را به شرکت روس اتم واگذار کند.

محمود شوری افزود: تجربه طولانی همکاری سازنده ما با روسیه و پتانسیل فنی روسیه در جریان ساخت نیروگاه اتمی بوشهر ما را متقاعد کرد که تصمیم درستی اتخاذ کرده ایم. روسیه یک برتری کاملا مشهود نسبت به پیمانکاران احتمالی دارد و ما مطمئن هستیم که روسیه این کار را جدی گرفته و یک شریک قابل اعتماد است که می توانیم روی آن حساب کنیم.

نیروگاه اتمی بوشهر یک در سپتامبر 2011 میلادی به بهره برداری رسید و در اوت 2012 میلادی به ظرفیت کامل رسیده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اهوازی ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    امیدوارم نام این نیروگاه خلیج فارس شود
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    برای تکمیل ۱۰٪ نیروگاه بوشهر ۱۲سال و هزینه میلیارد دلاری صرف شد.حالا شما حساب بکن یه نیرو گاه جدید راحت ۵۰ سال کار داره.قیمتش خدا میدونه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس