کد خبر 576287
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳

رمالان و یا به اصطلاح عامیانه‌تر فالگیرها از درماندگی، ساده‌لوحی و سست اعتقادی برخی از مردم سوءاستفاده کرده و برای خود جایگاهی ساخته و از این رهگذر به اهداف خود دست پیدا کنند.

به گزارش مشرق، گاهی وقت‌ها آنقدر ایمان‌مان سست و لرزان می‌شود که برای رسیدن به امیال و خواسته‌های‌مان دست به دامان انواع و اقسام راه‌های مجازی شده و به هر آنچه غیرخدا متوسل می‌شویم.
 
با این مقدمه کوتاه، به سراغ یکی از نابهنجاری‌های جامعه می‌رویم که از قضا این روزها بازارش داغ داغ است.
 
*از هر حرفه و سن و قشری هم مشتری دارد
 
یکی بخت‌گشایی می‌کند و آن یکی جن‌زدگی و نازایی را درمان، یکی با چند فوت، محبت زن را در دل شوهرش می‌اندازد و آن دیگری جوانی را کارمند می‌کند..
 
زن و مرد هم نمی‌شناسد و از هر حرفه و سن و قشری هم مشتری دارد.
 
این معضل اجتماعی که دور از توجه مسؤولان امر، به حرفه و شغل تبدیل شده مختص زمان و مکان خاصی نیست و اصلا کاری به تکنولوژی و زندگی ماشینی هم ندارد، گویی با پیشرفت تکنولوژی، این معضل نیز پیشرفته‌تر و فن و فنون آن نیز بیشتر می‌شود.
 
رمالان و یا به اصطلاح عامیانه‌تر فالگیرها از درماندگی ، ساده‌لوحی و سست اعتقادی برخی از مردم استفاده کرده و برای خود جایگاهی ساخته و از این رهگذر به اهداف خود دست پیدا کنند.
 
بازار داغ فالگیرها و کف دست‌های به تاراج رفته +تصاویر

*خانه برخی از رمالان از مطب دکتر نیز شلوغ‌تر است
 
این روزها کار به جایی رسیده است که به‌ صورت علنی و در روز روشن کارت‌های ویزیت تبلیغاتی تهیه و در شهر بین مردم پخش می‌کنند و اگر بگوییم در حال حاضر خانه برخی از رمالان از مطب دکتر نیز شلوغ‌تر است سخنی بیهوده نگفته‌ایم.
 
عده‌ای هم در گوشه و کنار شهرمان می‌نشینند و زندگی و آینده مردم را از خطوط کف دست‌های‌شان رقم می‌زنند و گاهی برای رمالی، فرسنگ‌ها راه از جنوب به شمال سفر می‌کنند.
 
این گونه که از شواهد بر می‌آید، در حال حاضر کمتر دستگاه و ارگانی بر فعالیت‌های دعانویسان نظارت دارد و از کار آنها جلوگیری می‌کند و همین امر باعث شده تا عملکرد این دسته از افراد سودجو به سمت خرافه‌پرستی سوق داده شده و منبع درآمدی مطمئن برای‌شان به‌وجود آورد.
 
بازار داغ فالگیرها و کف دست‌های به تاراج رفته +تصاویر

*بهترین راه برآورده شدن حاجت، متوسل شدن خداوند است
 
کارشناسان مذهبی و آگاهان این قضیه، معتقدند سست ایمانی، ساده‌لوحی و انواع آسیب های اجتماعی و شخصیتی از مهم ترین دلایل رجوع مردم به این افراد است و این در حالی است که رجوع به رمالان در سنت و سیره پیامبر(ص) و امامان (ع) نبوده و بزرگان دین هیچگونه توصیه‌ای در این باره ندارند و بهترین راه برآورده شدن حاجت را متوسل شدن به ذات اقدس‌الهی می‌دانند.
 
* رسالت رسانه‌ها در بیداری مردم و جامعه
 
شاید این معضل هنوز به زنگ خطر تبدیل نشده است اما باید به مردم آگاهی لازم داده شود و در کنار آگاه‌سازی مردم باید برنامه‌ریزی درستی از سوی مسئولان ذیربط انجام شود و نیز قوانین هم باید در مقابل این گونه جرایم بازدارنده باشند تا تعداد افرادی که براثر ناآگاهی و ساده‌اندیشی در سایه این پدیده اجتماعی آسیب می‌بینند کم شوند و تا زمانی که  متولیان امور فرهنگی و مسؤولان این شهر و کشور دراین زمینه فرهنگ‌سازی نکنند همچنان شاهد رشد قارچ‌گونه و ابداع شیوه‌های جدید رمالان برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از اعتماد افراد ساده‌دل و ساده‌لوح خواهیم بود.
 
در این راه، رسانه‌های جمعی همچون صداوسیما، سایت‌های خبری و روزنامه‌ها نیز می‌توانند گوشه‌ای از کار را بردارند و با پرداختن به زندگی افراد فریب‌خورده و مال‌باخته توسط رمالان، در قالب مستندهای تلویزیونی، سریال و گزارش از پیشرفت کار این افراد سودجوء کاسته و باعث بیداری مردم و جامعه شوند.

بازار داغ فالگیرها و کف دست‌های به تاراج رفته +تصاویر
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    دروغ نیست ملک سلیمان دورغ بود؟
  • 182 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
    0 0
    من به این فالگیرها اعتقادی ندارم اگرمیتونن زندگی خودشون رو آباد کنن .. ولی به آیات قرآنی که هرکدام مخصوص یک چیزی هست شدیدا" اعتقاددارم ولی سواد اینکه مثلا" این آیه بدرد رزق و روزی ست را ندارم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس