مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله محمد تقی بهجت پنجشنبه شب با حضور علما، روحانیان، مسئولان و قشرهای مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش مشرق، در این مراسم که مراجع تقلید و حضرات آیات جوادی آملی، نوری همدانی، علوی گرگانی، گرامی، علوی بروجردی، حسینی بوشهری، سید احمد خاتمی، سید علی خمینی، نمایندگان بیوت مراجع و اعضای جامعه مدرسین، شورای عالی مدیریت حوزه، مجلس خبرگان رهبری و اعضای دفتر رهبر معظم انقلاب حضور داشتند، یاد و خاطره آن عالم ربانی گرامی داشته شد.

حجت الاسلام سید عبدالله فاطمی نیا از اساتید برجسته حوزه علمیه قم دراین مراسم با اشاره به ویژگی های عرفانی و معنوی آیت الله بهجت اظهار داشت: آن مرجع عالیقدر دارای کرامات بسیار زیادی بود ولی به هیچ وجه نمی خواست که کسی کراماتش را بیان کند.

وی همچنین با بیان اینکه همه وجود آیت الله بهجت درعبادت و بندگی خداوند متعال خلاصه می شد، معرفت الله و بی اعتنایی به ظواهر فریبنده دنیا و حرکت در مسیر باری تعالی را از مهمترین ویژگی آن عالم ربانی عنوان کرد، و گفت: آن فقید سعید روح لطیفی داشت، از این رو بواسطه صفای باطن خود به کمال و مراتب عالیه معنوی دست یافته بود.

استاد حوزه علمیه قم همچنین با تاکید بر اینکه شناخت و درک ابعاد مختلف شخصیتی آیت الله بهجت کار هر کسی نیست، افزود: جایگاه علمایی همچون آیت الله بهاء الدینی و آیت الله بهجت آن قدر رفیع و بلند است، که هر کسی نمی تواند ادعا کند که به معرفت عمیقی در مورد این بزرگان دست پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اهتمام جدی طلاب جوان به تعمق و تامل در سیره آن مرحوم تصریح کرد: تاسی به عالمان دینی حرکت در مسیر الهی را برای ما ممکن می نماید.

آیت الله محمد تقی بهجت 27 اردیبهشت ماه سال 88 پس از عمری بندگی خالصانه به درگاه خداوند متعال به دیار حق شتافت.

پیکر مطهر این مرجع بزرگ شیعه پس از تشییع باشکوه در جوار بارگاه کریمه اهل بیت به خاک سپرده شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس