کد خبر 5761
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۴

دبيرکل حزب الله لبنان، در سخنراني خود در روز جهاني قدس که پس از سالروز ربودن امام موسي صدر توسط رژيم ليبي ايراد شد، به مسائل مهمي در اين باره اشاره کرد که در رسانه هاي مکتوب داخلي بازتاب چنداني نيافت.

به گزارش مشرق، سيد حسن نصر الله با بيان اينکه سخن ما يک حرف بيشتر نيست و آن اين است که امام و دو همراهش زنده در ليبي اسيرند و بايد آزاد شوند، گفت: آنها بايد به ميدان جهاد و نزد خانواده و مردمشان بازگردند؛ همين. اين موضوع معامله‌‌بردار نيست و نبايد در آن اهمال شود يا فراموش گردد، يا ضايع و لوث شود.
وي با اشاره به اينکه چند روز پيش، سالگرد ربودن حضرت امام موسي صدر که ‌خدايش باز گرداناد‌ را پشت سر گذاشتيم، تصريح کرد: امام موسي صدر، امام مقاومت است و اين مسئله از مسائل بسياري است که حزب الله و جنبش امل بر آن اتفاق نظر دارند. همه ما امام موسي صدر را امام مقاومت و مؤسس مقاومت و پدر و رهبر خود مي‌دانيم. او ما را به اين راه آورد و با دست و چشمان زيبايش به قدس اشاره کرد و به ما آموخت که چگونه به قدس عشق بورزيم و چگونه قدس را دوست بداريم و چگونه بجنگيم و چگونه در راه قدس کشته و شهيد شويم.
دبيرکل حزب الله لبنان در ادامه با تأکيد بر اين نکته که «همه ما مي‌دانيم که امام موسي صدر و دو همراهش ميهمان حکومت ليبي بودند و در ليبي اسير شدند»، ادامه داد: چندي پيش برادر گرامي، جناب آقاي نبيه بري، رئيس مجلس لبنان، در اين باره به تفصيل سخن گفته است و من نمي‌خواهم آن را تکرار کنم و من آنچه را ايشان درباره اين مسئله در بعد قضايي و در بعد سياسي گفته است، تأييد و تأکيد مي‌کنم.
وي افزود: در بُعد قضايي، دستگاه قضايي لبنان بايد مسئوليتش را در قبال هم‌وطنان لبناني بلکه رهبران لبنان که در کشوري عرب اسير و ربوده شده‌اند بپذيرد و ما (يعني همه آنان که به قضيه امام صدر اهتمام دارند و در درجه نخست خانواده امام صدر و همه برادران ديگر) در گذشته و حتي در اين سال‌هاي اخير، به سمت انتخاب دادگاه بين‌المللي و تحقيقات بين‌المللي نرفته‌ايم زيرا مي‌دانيم که در روزگار کنوني و در اين جهان، مي‌توان دادگاه بين‌المللي را با چند ميليارددلار خريد.
نصرالله در بخش ديگري از سخنانش با افشاي خبر پيشنهاد رشوه براي فراموشي موضوع امام موسي صدر، اعلام کرد: به خانواده امام و به آقاي نبيه بري براي اين مسئله پيشنهادهاي مالي هنگفت شده اما ما،نه تنها رهبرمان را نمي‌فروشيم بلکه حتي کودکانمان را هم با چند ميليارد دلار نخواهيم فروخت.
وي ادامه داد: ما براي قضيه امام موسي صدر به دادگاه يا مراکز تحقيق بين‌المللي نرفتيم زيرا مي‌دانيم که اين گونه دادگاه‌ها و اين‌گونه تحقيقات چگونه اداره مي‌شود؛ خانواده امام هم به دستگاه قضائي لبناني و ملي مراجعه کرد که مسؤوليت پرونده را به تفصيلي که آقاي نبيه‌ بري چندي پيش، تشريح کرد، بر عهده دارد.
دبيرکل حزب الله لبنان گفت: در بُعد سياسي، دعوت ما به تحريم هر گردهمايي عربي در ليبي است. در گردهمايي گذشته، جدالي در هيئت وزراي لبنان به وجود آمد که به مشارکت سفير يا قائم مقام انجاميد. چه به دست آورديم؟ آيا باعث پيشرفت در اين پرونده شد؟ يا حرکتي درباره قضيه امام صدر انجام شد؟ به همين دليل در مسئله امام مقاومت مي‌گويم: موضع ما در سطح قضايي و سطح سياسي يکي است: سخن ما يکي است: امام و دو همراهش زنده‌اند. در ليبي اسيرند و بايد آزاد شوند و به ميدان جهادشان و نزد خانواده و مردمشان بازگردند و همين. اين موضوع معامله‌‌بردار نيست و نبايد در آن اهمال شود يا فراموش شود، يا ضايع و لوث شود.
وي در پايان بار ديگر تأکيد کرد: اکنون ما مي‌خواهيم آنها بازگردند، نمي‌خواهيم وارد کشمکش و دعوا با کسي شويم؛ فقط مي‌خواهيم که آنها بازگردند نه کمتر، نه بيشتر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس