کد خبر 575827
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی اعلام کرد که در صورتی که برای ما روشن شود اسرائیل ذوالفقار را ترور کرده است، بدون توجه به پیامدها، این موضوع را اعلام می کنیم و از گفتن آن ترسی نداریم.

تشریح زوایای شهادت مصطفی بدر الدینبه گزارش مشرق به نقل از العهد، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی در رابطه با شهادت «مصطفی بدرالدین» اظهار داشت: شهادت ذوالفقار عزم ما را افزایش داد. وی فقط به دنبال پیروزی یا شهادت بود و گزینه سومی را در نظر نداشت.

بر اساس این گزارش شیخ نعیم قاسم در ادامه سخنان خود در همین راستا تصریح کرد: ما در طول تاریخ حزب الله هیچ خبری را بدون اطمینان صد درصدی اعلام نکرده ایم. زیرا صداقت را وظیفه خود می دانیم. ما گروه مسئول شهادت ذوالفقار را بر اساس تحقیقاتی که در خصوص وجود نشانه ها از گلوله ای که شلیک شده، اعلام کردیم.

وی در همین زمینه عنوان کرد: تصور اینکه حزب الله نمی خواهد اسرائیل را به عنوان عامل ترور فرمانده شهید اعلام کند تا مجبور به واکنش به آن نشود، تصوری غلط و دروغ است. ما در این رابطه با مردم صادق هستیم و در صورتی که برای ما روشن شود که اسرائیل ذوالفقار را ترور کرده است، بدون توجه به پیامدها، این موضوع را اعلام می کنیم و از گفتن آن ترسی نداریم.

معاون دبیرکل حزب الله گفت: طرحی که امروز با آن مواجه هستیم، یک طرح آمریکایی-سعودی-اسرائیلی- تکفیری است که تنها در صدد نفع رسانی به اسرائیل است.

وی در خصوص انتخابات اخیر لبنان نیز گفت: پس از موفقیت انتخابات شهری، امکان برگزاری انتخابات نمایندگان نیز فراهم شد. در صورتی که با تروریست ها مقابله نمی کردیم، امکان برگزاری انتخابات نبود.

معاون دبیرکل حزب الله همچنین در رابطه با آتش بس سوریه عنوان کرد: توقف درگیری ها در حلب از طریق هماهنگی میان سوریه، ایران، روسیه و حزب الله صورت گرفت. همچنین نشست آمریکا-عربستان-ترکیه آتش بس در حلب را با مشکل مواجه کرد؛ زیرا آمریکایی ها اقدامات سیاسی خود را بنابر درخواست ریاض و آنکارا در خصوص تغییر در تحولات میدانی متوقف کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: به جنگ در سوریه ادامه می دهیم و پایداری ۵ ساله سوریه تاکنون حاکی از باطل شدن نقشه ها علیه این کشور است. راهکار سوریه، سیاسی است.

شیخ نعیم قاسم در رابطه با یمن نیز گفت: طرف یمنی خواهان توقف درگیری ها و آغاز مذاکرات برای مشخص کردن اقدامات در راستای حل بحران است ولی طرف سعودی می خواهد یمنی ها سلاح های خود را تحویل دهند و پیش از هرگونه راه حل سیاسی همه چیز خود را کنار بگذارند. این موضوع بدین معناست که سعودی ها درصدد کسب بهترین نتیجه از درگیری های سیاسی بدون رسیدن به راه حل هستند.

وی همچنین در خصوص اوضاع عراق نیز تصریح کرد: جدیت کافی برای مبارزه با داعش از سوی آمریکایی ها وجود ندارد و تمامی اظهارات در خصوص مبارزه با تروریسم تکفیری فقط در حد سخن گویی سیاسی است و در بُعد عملیاتی و میدانی نمود ندارد. وظیفه داعش در منطقه حمایت از اسرائیل در برابر مقاومت است.

معاون دبیرکل حزب الله در پایان در رابطه با جایگاه رسانه نیز بیان داشت: رسانه در صورت استفاده نادرست، سلاحی خونریز خواهد بود. زیرا می تواند حقایق را معکوس جلوه دهد و تصاویر را از زاویه های محدود و غیر واقعی منتقل کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس