کد خبر 575630
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

طی شش دوره از برگزاری جشنواره ملی فاوا، سال به سال از رونق آن کاسته شد تا جاییکه امسال در انزوای کامل جشن گرفت.

 به گزارش مشرق، جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات برای نخستین بار در سال 1390 و با اهداف ایجاد فضای رقابتی سالم و پرنشاط علمی در عرصه ICT و تعامل بین متخصصان کشور، شناسایی و اقدام به جذب و پرورش نخبگان و استعدادها در زمینه‌های ICT و ایجاد فضای تعامل و همکاری بین فعالان حوزه مهندسی ارتباطات و فناوری اطلاعات هم‌زمان با روز جهانی ارتباطات برگزار شد.
 
علاوه بر موارد ذکر شده، فرهنگ‌سازی مناسب و تکریم بزرگان و نخبگان عرصه ICT کشور، حمایت از صنایع داخلی، شناسایی و حمایت از بخش خصوصی و صنایع داخلی حوزه ICT، بیشترین تلاش‌ها به منظور دسترسی بهتر به شبکه ملی اطلاعات، فراهم شدن بستر مناسب جهت عرضه فعالیت‌های افراد حقیقی و حقوقی، فراگیر کردن خدمات دولت الکترونیکی و عمق بخشیدن به آن و همچنین تحرک بخشیدن به فعالیت‌های رسانه‌ای الکترونیکی و ارتقاء سطح آگاهی بخشی به جامعه بخش دیگری از اهداف این جشنواره بود.
 
برخلاف نخستین دوره که رئیس جمهور وقت در مراسم آغازین حضور داشت، دور دوم این جشنواره با حضور معاون اول وی در اردیبهشت 1391 برگزار شد و به معرفی برترین بازیگران این بخش در شاخص‌های مختلفی نظیر خدمات دولت الکترونیکی، ارائه کننندگان خدمات ICT، برترین پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و روابط عمومی الکترونیکی و...پرداخت.
 
جشنواره سوم با شعار "امنیت، سرعت و کاهش هزینه‌ها با شبکه ملی اطلاعات" بار دیگر شاهد حضور رئیس جمهور دولت پیشین بود و بعد از آن آئین برگزاری به دولت کنونی سپرده شد.
 
حسن روحانی هم به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم و به رسم احترام، چهارمین جشنواره ملی فاوا را کنار اهالی این حوزه در سالن اجلاس سران جشن گرفت تا حضور او گامی در جهت پیشبرد شعار آن جشنواره (توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات زمینه‌ساز ارتقاء شهروندی) باشد.
 
اما این روحیه سریعا به سردی گرایید؛ گویی تکلیفی از دولت قبل بر دوش دولت جاری گذاشته شده که به هر نحوی می‌بایست از انجامش شانه خالی می‌کرد.
 
این موضوع زمانی بیشتر به چشم خورد که روحانی حاضر به شرکت در پنجمین دوره این جشنواره نشد و برگزاری را به معاون اولش سپرد تا برای اولین بار چنین جشنی، از سالن اجلاس به مرکز همایش‌های وزارت ارتباطات کشیده شود.
 
شعار پنجمین جشنواره ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات، خدمات الکترونیکی و کسب‌وکارهای نو بود.
 
امسال نیز ششمین دوره این جشنواره ملی در انزوای کامل و بدون حضور رئیس جمهور و معاونش برگزار شد تا مهر تأییدی بر سرخوردگی آن و عدم تمایل مسئولان ارشد دولت برای برگزار این رویداد باشد.
 
اما با این حال وزیر ارتباطات در کنار دبیر شورای عالی فضای مجازی به برگزاری این رویداد ملی در عرصه ICT پرداخت که اتفاقا حواشی برگزاری کم نبود و حتی برخی مدیران اپراتورهای موبایل به عنوان بزرگترین بازیگران این عرصه، در اواسط مراسم سالن وزارت ارتباطات را ترک کردند.
 
بی‌توجهی نسبت به این رویداد که می‌تواند منشأ رقابت و توسعه روزافزون فضای ICT کشور باشد، نگرانی‌هایی را در ارتباط با تحریم این جشنواره توسط شخص وزیر ارتباطات کنونی در سال‌های آتی به وجود می‌آورد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس