کد خبر 575596
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

داشبورد مدیریت جمعیت کشور صبح امروز با حضور قائم مقام وزارت کشور و سایر مسئولان سازمان ثبت احوال کشور رونمایی شد. این داشبورد در مرحله نخست وقایع جمعیتی را برای نهاد ریاست جمهوری به تصویر می‌کشد.

به گزارش مشرق، حمید پارسایی در همایش روز ملی جمعیت که صبح امروز در سازمان ثبت احوال کشور برگزار شد، از داشبورد مدیریت جمعیتی کشور رونمایی کرد و گفت: در این داشبورد ثبت وقایع چهارگانه ازدواج، طلاق و ولادت و فوت به صورت نموداری برای مدیران اجرایی کشور به تصویر کشیده می‌شود تا در لحظه بتوانند این وقایع را رصد کنند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر نهاد ریاست جمهوری خواستار در اختیار داشتن این داشبورد شده تا در اختیار این نهاد قرار گرفته است، گفت: علاوه بر 4 وقایع مذکور هرم سنی جنسی و آمار جابجایی و مهاجرت در داشبورد جمعیتی کشور نمایش داده می‌شود.
 
معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال، تصریح کرد: برای ثبت دقیق‌تر آمار باید بتوانیم به محل وقوع واقعه نزدیک‌تر شویم براین اساس در 62 بیمارستان کشور و 11 آرامستان در کشور به ثبت لحظه‌ای آمار فوت و ولادت اقدام کرده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه آمار موالید و فوت به تفکیک شهرستان هر استان در داشبورد مذکور مشخص است، افزود: پیش از این با سرشماری‌های نفوس و مسکن در فاصله‌ای 10 ساله می‌توانستیم واقعه ازدواج و طلاق را به تصویر بکشیم اما در واقع دو سال است که با فعالیت‌های صورت گرفته ازدواج و طلاق به صورت آنلاین ثبت و در داشبورد مذکور به تصویر کشیده می‌شود.
 
پارسایی با اشاره به روند تولید آمار در ثبت احوال گفت: از سال 1351 فرم‌هایی برای ثبت ولادت، فوت، ازدواج و طلاق مورد استفاده قرار می‌گرفت این در حالی بود که از سال 68 استفاده از کامپیوتر آغاز شده بود و آمارها به صورت نیمه مکانیزه آغاز شده بود.
 
وی افزود: از سال 71 وضعیت ثبت آمارها تحول پیدا کرد و توانستیم آمارهای بیشتری داشته باشیم ولی این وضعیت نیز همچنان به شیوه نیمه مکانیزه بود. از سال 75 تا 83 تحولی رخ داد و کامپیوترها در مراکز استان ها نیز راه اندازی شد. در نهایت سال 89 نخستین سالی بود که آمارها را به صورت یکپارچه و بدون استفاده از شیو‌ه‌های دستی ثبت کنیم.
 
معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال ادامه داد: در سال 92 نیز برای نخستین بار امکان گزارشگری سریع را فراهم کردیم و توانستیم بخشی از آمار را روی سایت سازمان قرار دهیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس