کد خبر 574838
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار می‌گوید: بخشی از منابعی که در بودجه سال 1394 برای ایجاد اشتغال پیش‌بینی شده بود تغییر مسیر داد و به سمت بخش‌های کشاورزی و صنعت رفت.

به گزارش مشرق، عیسی منصوری  درباره منابع اشتغال در بودجه 1394 و نحوه هزینه کرد آن، اظهار کرد: سال گذشته مجلس 4000 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در بودجه تصویب کرد اما به دلیل فشارهای اقتصادی و موضوع هدفمندی یارانه‌ها همه منابع به سمت دیگر رفت.

وی ادامه داد: بخشی از منابع به دلیل رویکردی که وجود داشت به سمت حوزه کشاورزی و بخشی دیگر به سمت صنعت رفت که متاسفانه در بخش صنعت رشد منفی داشتیم ولی در بخش کشاورزی وضعیت نسبتا خوب بود.

منصوری افزود: در مجموع از سرفصل 4000 میلیارد تومان، بخش محدودی به صنعت و کشاورزی داده شد ولی به دلیل محدودیت منابع، این اعتبار ناکافی بود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی متذکر شد: بر طبق مصوبه مجلس بخشی از درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها باید به اشتغال اختصاص داده شود اما معتقدم اگر منابعی که هم اکنون وجود دارد به نحو شایسته مدیریت شود می‌تواند در تحقق سیاستها و برنامه‌های اشتغال موثر باشد.

وی همچنین درباره ایجاد 120 هزار شغل در صنعت گردشگری و آی تی اظهار کرد: این هدفگذاری در بسته حرکت پیش بینی شده و در تلاشیم با هماهنگی و مشارکت سازمان میراث فرهنگی و وزارت ارتباطات، این طرح را به اجرا در آوریم و از ظرفیت سازمانهای بین المللی نیز در این زمینه استفاده کنیم.

به گفته منصوری، ایجاد 120 هزار شغل با اولویت گسترش ICT در مناطق روستایی و حوزه‌های وابسته به صنعت گردشگری پیش بینی شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس