تکذیب ارسال کالا آمازون به ایران ، دوره گردی مفتی های وهابی برای تسلیح تروریستها ، نروم افزار آموزشی داعش برای کودکان و ... ترافیک بالایی در فضای مجازی داشت.

به گزارش مشرق، آنچه که در این نوشتار بررسی می شود ، همان پایش رسانه های سایبری است با نگاهی اجمالی به پرمخاطب ترین خبرها در فضای مجازی که از مرور صفحه های شبکه های اجتماعی و ارتباطی پرطرفدار استخراج شده اند.

تلگرام این بار دامان وزیر بهداشت را گرفت

وزارت بهداشت پست یکی از کانال های تلگرامی مبنی بر تقاضای وزیر بهداشت از مردم برای پیوستن به یکی از کانال ها با موضوع پزشکی و سلامت را تکذیب کرد.

از نرم‌افزار آموزشی داعش تا دردسرهای تلگرام برای آقای وزیر

اخیرا در یکی از کانال ها در برنامه تلگرام، پستی بازنشر می شود که در آن به نقل از وزیر بهداشت اعلام شده است که در کانال تلگرامی که مدعی پاسخ به سئوالات پزشکی است عضو شوند! مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ضمن تکذیب چنین پستی ، اعلام کرد که وزیر بهداشت در برنامه تلگرام تنها یک کانال شخصی دارد و کانال وبدا نیز کانال رسمی وزارت بهداشت است. همچنین این مرکز به تمام هموطنان و به ویژه صاحبان گروه ها و کانال ها در شبکه های اجتماعی توصیه می کند که از انتشار چنین پست هایی جدا خودداری کنند در غیر اینصورت، وزارت بهداشت پیگیری موضوع از طریق مراجع قانونی را حق خود می داند.

تلگرام ....اعتراض بازاریان تهران به دیدار فائزه هاشمی

تصویر تجمع و اعتراض بازاریان تهران به دیدار فائزه هاشمی با سران بهائیت در فضای مجازی در حال انتشار است.

جمعی از بازاریان تهران برای شکایت دسته جمعی از فائزه هاشمی و امضا طومار علیه وی در چهار راه گلوبندک مقابل دادسرای عمومی تهران تجمع کردند. انتشار خبر و تصویر دیدار فائزه هاشمی با یکی از سران فرقه ضاله بهائیت از دو روز گذشته تا کنون واکنش های گسترده ای رات در بین مردم ، صاحب نظران داشته است در جدیدترین واکنش آیت الله مکارم شیرازی این اقدام فائزه هاشمی را قابل تعقیب و پیگیری دانسته است.

تلگرام ... داعش نرم‌افزار آموزش نظامی به کودکان ساخت

گروه تروریستی داعش خبر از ارائه یک اپلیکیشن اندرویدی تازه داد.این اپ که از طریق کانال تلگرام این گروه منتشر شد، در برگیرنده بازی هایی برای یادگیری حروف الفبای عربی و همچنین لغات و اصطلاحات نظامی نظیر تانک و راکت است.

از نرم‌افزار آموزشی داعش تا دردسرهای تلگرام برای آقای وزیر

 نرم افزار مذکور علاوه بر فلش کارت های الفبایی، حاوی سرودهای آموزشی خاصی است که طبق گزارشات مملو از عبارات تهییج کننده برای ترغیب کودکان به اعمال تروریستی است و همزمان از انیمیشن های کارتونی جالب و جذابی نیز بهره می گیرد. این اپ البته نخستین محصول دیجیتالی داعش محسوب نمی شود، با این همه، آنطور که وبسایت Threat Matrix اشاره کرده نخستین اپلیکیشنی است که این گروه تروریستی برای کودکان ارائه نموده. تلگرام نیز به سهم خود، کار کرک کردن فعالیت های داعش را در اپ پیام رسان رمزگذاری شده خود آغاز نموده و در ماه نوامبر سال گذشته بود که اعلام کرد 78 کانال مربوط به آن را که به 12 زبان مختلف بودند رهگیری و مسدود کرده است

توییتر ... دوره گردی مفتی های وهابی برای تسلیح تروریستها

به موازات تشدید نبردها میان نیروهای ارتش و بسیج مردمی سوریه و عراق با گروههای تروریستی تکفیری، شبکه ای از مفتی های وهابی ساکن کشورهای عربی با استفاده از رسانه های رسمی در حال تجهیز و تسلیح تروریستها می باشند.

مفتی های وهابی همچون "شافی العجمی، محمد العریفی، جاسم السعیدی و ..." با حضور در شبکه های تلویزیونی الرساله، شدی الحریه، النور و ... بصورت رسمی از مردم کشورهای عربی درخواست می‌کنند تا برای تسلیح تروریستهای تکفیری داعش و القاعده در عراق و سوریه هزینه خرید تسلیحات و مهمات و حقوق ماهیانه آنها را پرداخت کنند.

بدین منظور شماره تلفنهایی که به اپلیکیشنهای موبایلی مانند "واتساب، تلگرام و ... مجهز هستند برای ایجاد ارتباط معرفی می شوند. کلیه شبکه های تلویزیونی که برای تبلیغ علیه اقلیتهای دینی و حمایت مالی و تسلیحاتی از داعش و القاعده مورد استفاده این مفتی های وهابی قرار دارند، وابسته به دربارهای عربستان سعودی، قطر و امارات می باشند.

تبلیغ آزادانه این مفتی های تکفیری برای تسلیح تروریستها موجب انتقادات گسترده شهروندان کشورهای عربی شده است. یکی از کاربران فضای مجازی با باز نشر تبلیغات جمع آوری پول و تسلیحات برای تروریستها تصاویری از تعدادی از علمای وهابی منتشر کرده و خطاب به آنها گفته است تنها در صورتی حاضر به ارسال پول برای آنها می باشد که ابتدا خود و فرزندانشان به سوریه و عراق اعزام شوند.

تکذیب شد؛ آمازون به ایران کالا ارسال نمی کند

اخیرا شایعاتی در مورد ارسال کالا از طرف فروشگاه اینترنتی آمازون به ایران شکل گرفت که با پیگیری کلیک از طرف این فروشگاه اینترنتی بین المللی تکذیب شد.

از نرم‌افزار آموزشی داعش تا دردسرهای تلگرام برای آقای وزیر

مسئولان شرکت آمازون با تکذیب شایعه فرستادن کالا به ایران اشاره کردند که آن ها هیچگونه معامله با مشتری های ایرانی ندارند و تمامی اخبار در این رابطه کذب است.پیش از این برخی وب سایت ها از لغو محدودیت ها و امکان ارسال کالای های خریداری شده در آمازون به ایران خبر داده بودند که باعث خوشحالی مردم از خدمات رسانی آمازون در ایران شده بود.

لازم به ذکر است که شرکت آمازون سال هاست به دلیل تحریم های اقتصادی کالایی به ایران ارسال نمی کند.در روزهای اخیر شرکت گوگل برخی از تحریم های اعمال شده برای کاربران کشورمان را برداشته بود و تصور می شد آمازون هم در اقدامی مشابه این کار را انجام داده است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس