کد خبر 574175
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹

دختر معتاد به شیشه که در دفاع از خود پسر جوانی را به قتل رسانده بود به پرداخت دیه و 4 سال و 4 ماه زندان محکوم شد.

به گزارش مشرق، و طبق اسناد و مدارک موجود در پرونده، 21 مردادماه سال 93 خبر مرگ مرموز پسرجوانی که روی تخت بیمارستان جان سپرده بود به مأموران پلیس تهران اعلام شد.

بررسی‌های پلیسی و قضایی نشان داد این جوان به قتل رسیده و مهمان خانه، دختری به نام سولماز در بلوار فردوس بوده است با کشف این سرنخ دستگیری سولماز در دستور کار کارآگاهان پلیس جنایی قرار گرفت.

این دختر که به شیشه اعتیاد دارد در بازجویی‌ها گفت:‌مدتی پیش یک زن نیکوکار خانه‌ای را برایم اجاره کرد تا اینکه به طور اتفاقی با دختری به نام مهسان در یکی از بوستان‌های تهران آشنا شده و او را به خانه دعوت کردم.

 همان موقع پی بردم این دختر با پسرجوانی به نام علیرضا دوست است تا اینکه آن شب علیرضا برای من و مهسان غذا آورد.

 پس از صرف غذا من به اتاق خواب رفتم و وقتی با شنیدن سر و صدا بیرون آمدم دیدم بین آنها مشاجره لفظی درگرفته است که در یک لحظه مهسان عصبانی شد و با چاقو ضربه‌ای به علیرضا زد.

در پی بازجویی از سولماز مأموران مهسان را هم دستگیر کردند و او در بازجویی‌ها پرده از راز جنایت برداشت «مدتی پیش در یکی از بوستان‌های تهران با علیرضا که به شیشه اعتیاد داشت آشنا شدم.

 از آن روز به بعد گاهی با هم شیشه مصرف می‌کردیم تا اینکه روز حادثه او به خانه سولماز آمد و وقتی که می‌خواست تسلیم خواسته‌های شوم او بشوم در دفاع از خود با کارد میوه‌خوری ضربه‌ای به او زدم که همان لحظه اورژانس را خبر کردیم ولی او چند ساعت پس از بستری شدن در بیمارستان مرد.

 باور کنید هیچ‌گاه قصد کشتن او را نداشتم. فقط می‌خواستم از خودم دفاع کنم چون به من  حمله کرده بود. پس از تحقیقات تکمیلی پرونده این حادثه به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد و مهسان در جریان محاکمه تأکید کرد که در دفاع از خود، جوان متعرض را با چاقو زخمی کرده بود.

قضات دادگاه در پایان محاکمه وارد شور شدند و قتل جوان را شبه عمد تشخیص داده و رأی برائت این دختر را صادر کردند. این پرونده به شعبه 16 دیوان‌عالی کشور فرستاده شد و قضات دیوان‌عالی نظر دادند باید در خصوص شبه عمد بودن قتل توضیحاتی داده شود.

به همین خاطر پرونده به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد تا اینکه شعبه چهارم دادگاه کیفری استان به بررسی مجدد آن پرداخت و مهسان بار دیگر در برابر داوران دادگاه قرار گرفت.

او وقتی در برابر قضات ایستاد، گفت: قتل شبه عمد را قبول ندارم. روز حادثه آن جوان قصد تعرض به من را داشت که ناگهان به سمتم حمله‌ور شد و من در دفاع از خودم با چاقو ضربه‌ای به او زدم. باور کنید هرگز قصد کشتن او را نداشتم و این قتل ناخواسته اتفاق افتاد. در پایان دادرسان وارد شور شدند و مهسان را به پرداخت دیه و از جنبه عمومی جرم به 4 سال و 4 ماه زندان محکوم کردند.
 

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس