کد خبر 573894
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸

وزیر نیرو با بیان اینکه ۱۴ سد جدید در سال‌جاری ساخته می‌شود، اعلام کرد: در روزهای آینده ۲۰ قرارداد در بخش آب به امضا می‌رسد.

به گزارش مشرق، حمید چیت چیان با اعلام امضاي بيش از ۲۰ قرارداد آبي در روزهاي آتي گفت: امسال قرار است ۱۴ سد به بهره‌برداري برسد يا آبگيري شود و تاکنون سه پروژه سد انجام شده و ۱۱ سد ديگر در شرف انجام کار است که همه اينها توسط بخش خصوصي در حال اجرا هستند.

وزیر نیرو اظهارداشت: در روزهای آینده بیش از ۲۰ قرارداد برای سرمایه‌گذاری در بخش آب به ارزش بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان منعقد خواهد شد. این رقم برابر کل اعتبارات عمرانی بخش آب و فاضلاب کشور است و اینها همگی جزو برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بوده که امسال برای اجرا ابلاغ شده است.

چیت‌چیان افزود: تمام فعالیت‌های وزارت نیرو در بخش آب اعم از کارهای پیمانکاری، ساخت تجهیزات، کارهای مهندسی مشاور و سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در حال انجام است، ولی از نظر ارزش اقتصادی کار، هیچ کدام به اندازه کاری که امروز در حوزه صنعت نیروگاهی انجام شد، نیست.

وزیر نیرو در خصوص میزان مشارکت بخش خصوصی داخلی با قراردادهایی که با سایر کشورها منعقد می‌شود گفت: وزارت نیرو همیشه تلاش داشته تا در پروژه‌های خارج از کشور، شرکت‌های داخلی، در اولویت باشند و در برخی پروژه‌ها که قرار است شرکت‌های خارجی روی پروژه‌های وزارت نیرو سرمایه‌گذاری کنند، شرکت‌های خارجی ملزم هستند در داخل ایران، با بخش خصوصی داخلی مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه میزان سهم این همکاری‌ها با توجه به نوع پروژه متفاوت است افزود: در برخی پروژه‌ها از جمله سد سازی یا شبکه‌های آبیاری و زهکشی، بیش از ۸۰ درصد فعالیت‌ها توسط شرکای ایرانی انجام می‌شود و این نسبت‌ها متغیر است، ولی طبق قوانین، ‌ حداقل ۵۱ درصد فعالیت‌ها با بخش خصوصی داخلی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس