کد خبر 573173
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

ژاپن اعلام کرد که هرگونه اتهامی که به این کشور در باره فساد مالی برای کسب میزبانی بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 زده می شود، مردود و بی اساس است.

به گزارش مشرق، توکیو خاطر نشان کرده است که به هیچ وجه در مسیر کسب میزبانی تخلفات مالی صورت نگرفته و ژاپن در این باره بسیار شفاف و پاک عمل کرده است.

 این موضعگیری در حالی است که تازه ترین مطالب تهیه شده از سوی بازرسان نشان می دهد که در پاره ای از موارد تخلفات مالی صورت گرفته که ممکن است بی ارتباط با کسب میزبانی توسط توکیو برای این بازیها نبوده باشد.

روزنامه «گاردین» اخیرا در گزارش فاش کرد که به حساب «پاپا ماستا دیاک» فرزند رئیس سابق فدراسیون جهانی دوومیدانی در سنگاپور مبلغی به ارزش یک میلیون و 300 هزار یورو واریز شده که منشا آن ژاپن بوده است و بازرسان فرانسوی در حال بررسی جزئیات این پرونده هستند.

این گزارش می افزاید: یا ژاپن این کار را صورت داده است و یا کسانی از طرف این کشور دست به چنین اقدامی زده و به یک حساب به شکل محرمانه این مبلغ را واریز کرده اند.

گفته شده است که «لامین دایاک» رئیس سابق فدراسیون جهانی دوومیدانی در فساد مالی مربوط به اعطای میزبانی المپیک 2016 به ریو و 2020 به توکیو دست داشته است.

زمانی که توکیو توانست در سال 2013 میلادی استانبول و مادرید دیگر نامزدهای المپیک 2020 را کنار زده و میزبانی را از آن خود کند،‌ «دیاک» عضو کمیته بین المللی المپیک بود.

«هیکاریکو اونو» سخنگوی کمیته سازماندهی این رقابت ها در مصاحبه خود در این باره گفت که ما به هیچ وجه از چنین اتهاماتی که زده می شود، اطلاعی نداریم.

«یوشیهیدا سوگا» دبیر اول کابینه ژاپن و سخنگوی دولت این کشور نیز سه روز پیش در جریان یک نشست خبری گفت که او نیز از این موضوع اطلاعی ندارد اما اگر مقام های قضایی فرانسه خواستار تحقیق در این مورد شوند، توکیو واکنش مناسبی نشان خواهد داد.

تارنمای «ژاپن نیوز» در گزارشی از قول وی آورده است که هیچ مدرکی دال بر اینکه چنین اتهاماتی را اثبات کند وجود ندارد و ما بسیار پاکدست عمل کرده ایم.

«لامین دایاک» که 15 سال ریاست فدراسیون بین المللی دوومیدانی را بر عهده داشت در فرانسه متهم شده که یک میلیون یورو از روسیه گرفته است تا رسوایی دوپینگ دوومیدانی کاران آن کشور را فاش نکند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس