عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به اظهارات اخیر هاشمی‌رفسنجانی گفت: خودشان هم می‌دانند که برجام واقعاً دستاوردی برای ملت ایران نداشته است، غلو می‌کنند و گزارشات واهی به ملت می‌دهند.

به گزارش مشرق، سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی‌رفسنجانی که گفته بود «اگر دولت لیست مشکلات حل‌شده به واسطه برجام را منتشر کند، این افرادی که می‌گویند برجام دستاوردی نداشته به واسطه این دروغ بزرگ نزد خانواده خود نیز شرمنده می‌شوند»، اظهار داشت: برآورد ما از اجرای برجام این است که جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خودش در برجام به طور دقیق عمل کرده است.

وی افزود: اجرای دقیق برجام توسط جمهوری اسلامی ایران، به طوری بود که حتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای امنیت گزارش داد که ایران نه تنها به تعهدات خودش دقیق عمل کرده بلکه فراتر از تعهداتش هم عمل کرده است، اما در مقابل غربی‌ها هنوز به تعهدات‌شان در برحام عمل نکرده‌اند.

نقوی با بیان اینکه باید کسانی که از دستاوردهای برجام صحبت می‌کنند نزد ملت ایران و نزد خانواده‌هایشان شرمنده باشند، البته اگر منصف باشند، تصریح کرد: ما به 11 تعهد ذیل پیوست 5 برجام عمل کردیم، فردو جمع‌آوری شد، نطنز محدود شد، قلب رآکتور هسته‌ای اراک خارج و جای آن بتن ریخته شد؛ اورانیوم غنی‌شده‌مان را به خارج از کشور فرستادیم، تحقیقات‌مان متوقف شد، ما به تمام آن 11 بند عمل کردیم، یعنی داده‌های ما خیلی خیلی زیاد است اما در این میان باید پرسید دستاوردهای ما چیست؟!

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: این ما نیستیم که بگوییم برجام دستاوردی نداشته است، بلکه خود آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی مقابل رسانه‌ها در آمریکا اعلام کرد که ایران تقریباً هیچ دستاوردی از برجام نداشته است، وقتی آقای صالحی مصاحبه می‌کند و می‌گوید انجام برجام با مشکلات روبروست، وقتی آقای عراقچی می‌گوید همه تعهدات غربی‌ها روی کاغذ انجام شده نه در عمل، باید در این شرایط متوجه شد که این موضوع دیگر تنها حرف منتقدین نیست بلکه خود دولتی‌ها هم این سخنان را مطرح می‌کنند.

نماینده ورامین در مجلس تأکید کرد: کسانی که تصور می‌کنند برجام دستاوردی داشته، باید نزد ملت ایران و نزد خانواده‌هایشان شرمنده باشند، اما به راستی اگر واقعاً دستاوردی وجود دارد، این گوی و این میدان، دولت طبق فرمایش آقای هاشمی‌رفسنجانی گزارش دهد که دقیقاً چه دستاوردی از اجرای برجام عاید ملت ایران شده است.

وی با بیان اینکه دولت گزارش دهد از اجرای برجام دقیقاً چقدر پول بلوکه‌شده ایران وارد کشور شده است؟ گفت: خودشان هم می‌دانند که برجام واقعاً دستاوردی برای ملت ایران نداشته است، غلو می‌کنند، گزارشات واهی به ملت می‌دهند.

نقوی همچنین توضیح داد: بنده در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در حضور مسئولان بانک مرکزی چند بار تکرار کردم و پرسیدم ما می‌خواهیم به مردم بگوییم از پول‌های بلوکه شده ایران دقیقاً چه مقداری وارد کشور شده است؟ شما (مسئولان بانک مرکزی) عددی را بگویید تا ما به مردم اعلام کنیم، اما آنان هیچ عددی را اعلام نکردند، هر چقدر اصرار کردیم که عددی به ما بگویید، نگفتند؛ آنان هیچ رقمی را به ملت ایران اعلام نکردند، با این اوصاف ما دیگر حرفی نداریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تاکنون بانکی از بانک‌های بزرگ دنیا در راستای اجرای برجام با ما همکاری داشته، دولت آن را اعلام کند و گزارش دهد؛ اگر کسی در ایران سرمایه‌گذاری کرده است، دولت آن را هم اعلام کند، خیلی خوب است که ما هم در جریان قرار بگیریم، ما هم می‌گوییم شما دستاوردها را گزارش کنید تا همه ملت ایران در جریان قرار گیرند، با انتشار لیست دستاوردهای برجام ما هم می‌توانیم آنها را با داده‌هایمان مقایسه کنیم، ببینیم ملت ایران دقیقاً چه چیزی در برجام عایدشان شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • مهماندار هواپیما ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    0 0
    پیری و هزار درد بی درمان
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    0 0
    یکی از دستاوردهای برجام دیدار فائزه هاشمی با رئیس بهایی ها است. جهان نیوز: دیدار فائزه هاشمی با رئیس سابق جامعه بهائیان+عکس تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۱ فائزه هاشمی با فریبا کمال‌آبادی، از رهبران زندانی جامعه بهایی که به تازگی به مرخصی آمده است، دیدار کرد.
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    0 0
    شیر بی یال و دم اشکم که دید حالا برجام اقایون شبیه همین شیر بی یال و دم و اشکم است.
  • سلام ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    0 0
    مقامات آمریکائی حرف احمقانه ای زده اند - گفته اند که: ایران تا آزمایش موشکی دارد کسی حاضر به سرمایه گذار ی در ایران نمی شود - تصور می کنند همه مثل خودشان احمق هستند حرف احمقانه را بپذیرند - البته حماقت یانکی ها خیلی آشکار است چون که دزد هستند طبع دزد با امنیت نمی سازد و توانمندی موشکی ایران مانع ورود دزد به ایران است - لپ مطلب این است که با وجود امنیت در ایران نمی توانند دزدی و پپچپاول در درون مرزهای ایران داشته باشند منظور شان غارت است و سرمایه گذاری به مفهوم آمریکائی یعنی دزدی و غارت با ترفند سرمایه گذاری - البته همه که مثل آمریکائی ها اهل نا امنی دله دزدی نیستند خیلی ها امنیت را دوست دارند و ایران را کشور با ثبات ضد تروریست قدرتمند می شمارند و ایارن را مثل آمریکا دزد نمی دانند چون که ایارنی پول حرام راهزنی را نمی خورد
  • سیری ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    0 0
    نقوی کی هست حالا؟
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    0 0
    اتفاقا اونها با برنامه اومدن جلو و بحث فراتر از موشک هست، اگه موشک رو هم بگیرن فردا میگن سرمایه گذار تو کشور مسلمون نمیاد و اصلا مهم نیست بهانه چقد معقول باشه، هر بهانه ای باشه برای چوب لای چرخ گذاشتن کافیه و چون ما پیاده هستیم و اونها سواره برای ما هر شرطی بتونن میزارن، این همه منتقدین گفتن همه چیز رو یه دفعه از دست ندیم و اجرای تعهدات گام به گام باشه گوش نکردن، اونا حرفشون کاملا حساب شده و طبق برنامه س، مقصر ما هستیم که وارد بازی شون شدیم، اونها برای چاپیدن بیشتر جنگیدن و در هر صورت ضرر نمیکردن ولی ما اینجا ...
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    0 0
    حالا این قضیه سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری دولت در کره جنوبی چی هستش دیگه ؟؟؟؟ با این کمبود بودجه اینا چرا دارن پول رو میبرند تو کشور های خارجی!؟ یه دولت کاملاً بی تدبیر.
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    0 0
    چطور برجام دست آوردي نداشته!!؟ * پر كردن راكتور اراك با سيمان *كاهش 70 درصد سانتريفوژها *تعطيلي فردو آيا اينها دست آورد نيست!؟ اينقدر اين امتيازها مهم هستند كه دولت حاضر شد 2 ميليارد دلار هم بابتش پول به آمريكا بدهد.
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    0 0
    دستاورد دیگر، قرارداد های محرمانه با شرکت های نقتی، اتوموبیل سازی خارجی است.
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    0 0
    آخ، یادم رفت دو میلیارد ناقبل همین چند روز پیش هم جزو دستاورد های برجام است.
  • ناشناس ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    برجام باعث غروب صنعت هسته ای ایران شد و اما هیچ تحریمی لغو نشد و این خسارت محض است .
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    برجام دستاوردهای بسیار داشته؛ دست آمریکا را آورد تا اورانیوم 20% را دود کند، دست آمریکا را آورد تا اورانیوم 5% مان برباد رود، دست آمریکا را آورد تا سانتریفیوژها آغشته به خون شهید مصطفی احمدی روشن را قلع و قمع کند، دست آمریکا را آورد تا بتن در قلب دستآورد شهدای هسته ای کند، دست آمریکا را آورد تا فردو را عاری از صنعت هسته ای و از حیض انتفاع خارج کند، دست آمریکا را آورد تا صنایع متعارف دفاعی مان را هم زیر سئوال ببرند وووووو... و در نهایت تف هم کف دست درازمان نیندازد. بزرگترین معجزه برجام این است که با همه ی این اوصاف آن را فتح الفتوح، معامله برد-برد و معجزه هزاره سوم و هنر دیپلماسی لبخند و بخند تا جهانیان به تو بخندند خوانده میشود.
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    "آفتابه برجام" شده همه زندگی طرفداران پساب برجام
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    هر کی هست بیشتر از ساده لوح هایی که برای نابودی دستاوردهای شهدای هسته ای با آمریکا لبخند تحویل دادند حالیشه
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    خب این هم یکی دیگه از افتخارات "آفتابه برجام" است که بجای جذب سرمایه دارند سرمایه را از کشور فراری میدهند.
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    "آفتابه برجام" و "پساب برجام" برای ساده لوح های چشم انتظار محبت کدخدا شده افتخار قابل تکرار در هر سخنرانی
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    "آفتابه برجام" شده همه زندگی طرفداران زیبایی های "پساب برجام"
  • تازه مسلمان نروژی ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    حبذا دوست ذکی و فطن و ذوابعاد و ذو وجوه و فهیم و فرهیخته و ژرف اندیش من
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    مشرق به گمانم من اینجا یک کامنت گذاشتم چرا ملغی شد؟
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    0 0
    ظاهراً هر چی کشور و مردم رو بی پولتر کنه شده دستاورد برجام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس