کد خبر 572448
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲

معاون وزیر ورزش و جوانان در امور ورزشی بانوان گفت: وزارت ورزش و جوانان نگاه ویژه ای به رشته های دارای شانس مدال در المپیک دارد و بر این اساس از همه برنامه های فدراسیون تیراندازی برای آماده سازی بهتر ملی پوشان دارای سهمیه حمایت می کند.

به گزارش مشرق، رباب شهریان گفت:‌ در بازدید از اردوی تیم ملی تیراندازی متوجه شدم این تیم برای افزایش شانس کسب مدال در المپیک 2016 ریو باید در اردوها و رودیدادهای خارجی حضور جدی داشته باشد که فورا رایزینی ها لازم در وزارت ورزش صورت گرفت و اعتبار مورد نیاز برای اعزام تیم به اردوی هانوفر و جام جهانی تیراندازی مونیخ تامین شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا اعتبارات لازم برای حضور تیم ملی تیراندازی در اردوهای آماده سازی در اتریش و فرانسه نیز تامین خواهد شد گفت:‌ رشته تیراندازی از امیدهای کسب مدال در المپیک 2016 ریو برای ایران محسوب می شود و قطعا وزارت ورزش وجوانان همه حمایت های لازم را در جهت آمادگی کامل ملی پوشان این رشته خواهد داشت.

تیم ملی تیراندازی طی روزهای اخیر تهران را به مقصد آلمان ترک کرده است .
لازلو سوچک سرمربی مجارستانی تیم تیراندازی برای آماده سازی مطلوب تیراندازان برنامه ای ارایه کرده است که بر اساس آن تیم ملی بعد از یک هفته اردو در هانوفر آلمان ، راهی مونیخ می شود و با پایان مسابقات جام جهانی تیراندازی ، ورزشکاران مجددا برای یک اردوی آماده سازی دیگر راهی هانوفر خواهند شد.

براساس این برنامه تیم ملی سپس راهی اردویی در اتریش می شود و از آنجا نیز باید در اردوی مشترکی در فرانسه حضور یابد که تعدادی از برترین تیراندازان المپیکی جهان در آنجا تمرینات خود را پیگیری می کنند.

ایران پنج سهمیه تیراندازی کسب کرده است که به ترتیب توسط الهه احمدی ، نجمه خدمتی ، مه لقا جام بزرگ ، پوریا نوروزیان و گلنوش سبقت اللهی در دو رشته تفنگ و تپانچه کسب شده اند.
بازی های المپیک 2016 از 15 تا 31 مرداد ماه سال جاری در شهر بندری ریودوژانیرو برزیل برگزار می شود و ایران تاکنون در 13 رشته ورزشی سهمیه کسب کرده است.

** مهدوی در ادامه برنامه هایش برای هندبال زنان به مربی خارجی نیز می اندیشد

نایب رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد:‌ در زمان مدیریت ابوالحسن مهدوی در هندبال زنان کارهای بسیاری خوبی انجام شده است و امیدواریم ثمر این تلاش ها ارتقا جایگاه هندبال زنان ایران در آسیا باشد.

وی با اشاره به اینکه دو ماه قبل در اردوی استعدادیابی زنان هندبال حضور داشته است ، افزود: در نظر گرفتن بالاترین شاخص ها برای شناسایی و انتخاب برترین دختران هندبالیست از سراسر کشور حرکتی بسیار خوب در جهت توسعه هندبال زنان محسوب می شود و برگزاری اردوهای منظم و حضور در مسابقات تدارکاتی و بین المللی موجب پیشرفت این رشته ورزشی زنان می شود .

شهریان یادآوری کرد : با توجه به این که در رشته هندبال زنان مسابقات رسمی زیادی وجود ندارد و از سوی دیگر تیم ملی هندبال زنان ایران نیز شانس حضور در رویدادهای بین المللی زیادی در این حوزه را ندارد ، لذا قطعا تیم ملی هندبال به مسابقاتی که شانس حضور در آن را دارد اعزام خواهد شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در امور ورزشی بانوان گفت:‌در جلسه ای که با رئیس و نایب رئیس زنان فدراسیون هندبال داشتیم ، این مساله مطرح شد که اگر بخواهیم این رشته زنان رشد کند و جایگاهی در آسیا داشته باشد با توجه به تعداد کم رویدادهای خارجی هندبال زنان ،‌ تیم های رده های مختلفی زنان باید در رویدادهای بین المللی حضور یابد تا تجربه بازیکنان افزایش یابد.
شهریان اضافه کرد:‌ کارهای خوبی در حوزه استعدادیابی این رشته صورت گرفته و قطعا جذب یک مربی خارجی برای حرکت هندبال زنان در مسیر موفقیت الزامی است.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت:‌در بسیاری از رشته های ورزشی زنان مربیان زن ایرانی از تجربه و دانش بالایی برخوردارند و نیازی به جذب مربی خارجی نداریم ، اما در تعداد محدودی از رشته های ورزشی زنان نیاز به حضور مربیان برجسته خارجی در تیم های ملی زنان وجود دارد که در این زمینه وزارت ورزش و معاونت امور ورزشی بانوان حمایت ویژه ای خواهد داشت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس