کد خبر 572128
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۶

مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود: هر کدام از بزرگان و رؤسای قبایل عرب به اندازه توان خود، مَضیف (کوچک یا بزرگ) داشت. شخصی می‌گفت: عموی من در «عشار» و «بصره» مَضیف دارد و در سال به حساب وزن متداول در میان آنها...

به گزارش مشرق، مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمود: در عراق، از شهرها که خارج می‌شدیم در میان راه‌ها و روستاهای سر راه در فاصله یکی دو فرسخ مَضیفی(مهمانخانه صلواتی و رایگان) وجود داشت که صاحبان آنها می‌آمدند سر راه زُوار و مسافرین را دعوت می‌کردند و نمی‌گذاشتند از آنجا بگذرند، مگر اینکه یک وعده نهار یا شام از آنها پذیرایی کنند!

هر کدام از بزرگان و رؤسای قبایل عرب به اندازه توان خود، مَضیف (کوچک یا بزرگ) داشت. شخصی می‌گفت: عموی من در «عشار» و «بصره» مَضیف دارد و در سال به حساب وزن متداول در میان آنها، صد طغار برنج در انبار مَضیف جهت پذیرایی از زوار می‌ریزد و اگر مثلاً در سالی هشتاد طغار داشته باشد، بیست طغار آن را قرض می‌کند!

آیا اگر در همه بلاد مسلمانان این‌گونه به فقرا رسیدگی می‌شد، تبلیغات کمونیسم در طرفداری از حقّ فقرا و کارگران، در کشورهای اسلامی و بلاد مسلمانان این‌گونه جا باز می‌کرد؟! آنها به بهانه طرفداری از طبقه فقیر می‌خواستند بر اموال اغنیا تسلط یابند، که چنین شد و تسلط یافتند.

کتاب در محضر حضرت آیت ا.... العظمی بهجت – ص 67
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد جواد ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    0 0
    واقعا درست استٰ صحبت آقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس