کد خبر 571152
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

سخنگوی قوه‌قضائیه در نشست خبری اخیر خود اعلام کرد که اموال شناسایی شده بابک زنجانی در داخلی و خارج کشور بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان است اما مسئول کمیته وصول مطالبات وزارت نفت می‌گوید احتمالا آقای اژه‌ای اشتباه لپی کرده است.

به گزارش مشرق، تا قبل از برگزاری نود و ششمین نشست خبری حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا و معاون اول قوه‌قضائیه، میزان اموال شناسایی شده از بابک زنجانی بر اساس آنچه مرتضی تورک در جلسه دادگاه متهمان نفتی اعلام کرد، حدود دو هزار و 600 میلیارد تومان بود. 

دو هزار و 600 میلیارد تومانی که زنجانی و نفت بر سر آن دعوا دارند؛ زنجانی می‌گوید اموالش بیش از اینها می‌ارزد و شرکت نفت نیز می‌گوید اموال زنجانی این میزان نمی‌ارزد و جز دردسر چیز دیگری ندارد.

وضعیت به همین منوال ادامه داشت تا اینکه سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری اخیر خود در پاسخ به سئوالی در خصوص پرونده بابک زنجانی گفت: اموالی که تاکنون در داخل و خارج از کشور از بابک زنجانی مورد شناسایی قرار گرفته، بیش از 5 هزار میلیارد تومان است و قطعاً این میزان تکافوی بدهی متهم را نمی‌دهد.

با این حساب زنجانی برای اینکه اصل بدهی هشت هزار میلیارد تومانی خود را با شرکت نفت تسویه کند، نیاز به سه هزار میلیارد تومان دیگر دارد اما اصغر هندی مشاور وزیر نفت نه تنها پنج هزار میلیارد تومان را قبول ندارد بلکه می‌گوید اموال شناسایی شده زنجانی قدری هم کمتر از دو هزار و 600 میلیارد تومان است.

هندی درباره رقم اعلام شده از سوی سخنگوی قوه‌قضائیه به خبرنگار تسنیم گفت که فعلا تصمیمی برای صحبت در این خصوص ندارد اما احتمالاً آقای اژه‌ای اشتباه لفظی کرده است.

به گفته مسئول کمیته وصول مطالبات وزارت نفت، در جلسه‌ای که وی طی روزهای آتی با سخنگوی دستگاه قضا خواهد داشت، چند و چون ماجرا مشخص می‌شود.

یک احتمال برای اشتباه «لفظی» نبودن اظهارات سخنگوی دستگاه قضا وجود دارد و آن هم این است که تا پیش از این فقط درباره اموال داخل کشور زنجانی صحبت می‌شد؛ اموال داخلی متهم، حدود دو هزار و 600 میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است اما سخنگوی قوه‌قضائیه در اعلام میزان اموال شناسایی شده از زنجانی، دارایی‌های خارجی را هم لحاظ کرده است و با احتساب آن گفته اموال شناسایی شده پنج‌ هزار میلیارد تومان می‌ارزد.

حالا باید دید سخنگوی دستگاه قضا اشتباه کرده یا مسئولان مجموعه نفت بی خبر هستند.

بابک زنجانی که به همراه دو متهم دیگر پرونده مفسد فی‌الارض شناخته شده و به اعدام، رد مال و جزای نقدی محکوم شده، هم اکنون در زندان اوین به سر می‌برد و به حکم دادگاه نیز اعتراض کرده تا در دیوان عالی کشور مجدداً مورد بررسی قرار گیرد.

اخیراً نیز وزیر دادگستری در یکی از برنامه‌های زنده شیما گفته است اعدام زنجانی فایده‌ای ندارد.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس