کد خبر 571092
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

شب عملیات، در پایین ارتفاعات‌ بازی‌دراز در مدرسه‌ای در روستای «شیشه‌راه» مستقر بودیم. محسن وزوایی برای آخرین بار نیروها را توجیه کرد. در آن عملیات من جزو نیروهای گردان 1 سپاه بودم که به همراه سایر گردان‌ها آماده شدیم تا عملیات بازی دراز را انجام بدهیم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار "ابوالفضل مسجدی" مسئول کمیته راویان قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج می‌گوید: عملیات بازی دراز عملیات بسیار سختی بود چون باید از دامنه ارتفاعات صعب‌العبور، خود را به بالای «قله 1150» می‌رسانیدم و در همین دامنه‌ها چون عراق مسلط بر ما بود آتش شدیدی از تیربار و خمپاره دشمن بر روی سر خود تحمل می‌کردیم.

با همه‌ این سختی‌ها خود را به بالای ارتفاعات کشاندیم و از میدان‌های مین که بر سر راهمان بود عبور کردیم. این میدان‌ها از زیرسنگرهای عراق تا میانه‌ دامنه ارتفاعات ادامه داشت. در این میدان‌ها، مین‌های پدالی، سوسکی و... وجود داشت.

در قله 1100 درگیری با عراقی‌ها تن به تن شد. سلاح ما اسلحه ژ-3 بود و بعضی از این سلاح‌ها به دلیل اینکه غبار گرفته بود دیگر کار نمی‌کرد. وقتی عراقی‌ها را به سختی به عقب زدیم، در مقابل پاتک‌ آنها از نارنجک‌های به غنیمت گرفته شده با نام مصری استفاده می‌کردیم.

در ماه‌های آغازین جنگ امکانات ما بسیار کم بود و در مقابل، ارتش عراق مهمات و تجهیزات پیشرفته و فراوانی داشت. شهید غلامعلی پیچک با سه موشک «تاو» به روی ارتفاع آمد. تصور می‌کردیم این سه موشک تاو عراق را زیر و رو می‌کند. هر سه موشک شلیک شد اما اتفاقی نیفتاد. شهید پیچک در آن غروب دلگیر نگاهی به اطراف انداخت و دستور عقب‌نشینی داد تا نیروهای دیگری جایگزین ما شوند.این حماسه‌ها باید توسط راویان به نسل امروز و فردا منتقل شوند.

عملیات بازی‌دراز اردیبهشت ماه سال 60 اجرا و منجر به آزادسازی ارتفاعات بازی‌دراز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس