معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه می بایست توان دفاعی را در حوزه طب پزشکی، دریایی و هوافضا تقویت کنیم، گفت: هیچ محدودیتی در تامین منابع تحقیقاتی نداریم.

به گزارش مشرق، سردار عبداللهی معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح، در هفتمین جشنواره علمی تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه که صبح امروز در دانشگاه بقیه الله(عج) برگزار شد، با بیان اینکه اولویت تمام مراکز تحقیقاتی ما چه در بخش صنعتی و چه در غیرصنعتی تامین نیازهای نیروهای مسلح است، تمام بحث ها باعث تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح شود اگرچه به طور طبیعی افزایش قدرت دفاعی در سایر بخش های کشور نیز تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در دنیا نیز بیشتر یافته های جدید علمی از دانشگاه های دفاعی بوده است، گفت: در کشور ما نیز این روند پیاده می شود و تا به امروز در حوزه تحقیقات صنعتی گام های بسیار خوبی برداشته شده است. همین که امروز قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به حدی است که دشمنان جرئت تجاوز و پیاده کردن تهدیدات خود را ندارند نتیجه همین کارهای تحقیقاتی انجام شده در کشور است.

سردار عبداللهی با اشاره به اینکه اساس کار استکبار جهانی از نابود کردن جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: اگر جمهوری اسلامی ایران به چنین قدرت دفاعی دست پیدا نمی کرد تا به امروز آمریکا و دوستانش به کشورمان حمله کرده بودند که خوشبختانه با کارجهادی محققین و مراکز تحقیقاتی ما در بخش دفاعی ما انقلابی عظیم رخ داده است.

معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: ما در دوران های گذشته حتی جرئت نداشتیم در مورد تعمیرات تسلیحات خود حرف بزنیم و حتی اجازه روغن کاری کردن توپ هایمان را نداشتیم ولی قدرت تسلیحاتی و دفاعی ما امروز به جایی رسیده است که موشک های ما با برد 2000 کیلومتر و با خطای هشت متری پرواز می کنند و ماهواره بر سیمرغ ما نیز ماهواره ها را تا ارتفاعات 400 کیلومتری زمین می برد  که همه این افتخارات نتیجه کار محققان و مراکز تحقیقاتی ما است.

سردار عبداللهی تصریح کرد: در حوزه تسلیحات دریایی نیز اژدرهای ما به مدت طولانی با سرعت مافوق صوت در زیر آب حرکت می کنند. البته در این راه استکبار جهانی با ترور و بردن دانشمندان به سایر کشورها قصد خراب کردن و ایجاد مانع برای پیشرفت محققان ما بودند که خوشبختانه به اهداف خود در این زمینه دست نیافتند.

وی این افتخارات را حاصل قدرت ایمان و انگیزه و ایثار و خواست محققین ما دانست و ادامه داد: ما باید همچنان به پیشرفت های خود ادامه دهیم و سرعت حرکتمان را دوچندان کنیم تا از کشورهای دیگر سبقت بگیریم و در نهایت به مرجمعیت علمی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است، دست پیدا کنیم.

معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در زمینه طب رزمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) افتخارات بسیاراتی را کسب کرده و جزء افتخارات سپاه پاسداران محسوب می شود و در حقیقت خواست ما این است که تمام دانشگاه های نیروهای مسلح از فضای علمی معمولی بیرون بیایند و به سمت اکتشافات حرکت کنند. از طرفی توقع رهبر معظم انقلاب از ما نیز دست پیدا کردن به دانش های نوظهور و اکتشافات جدید است و در این زمینه نیز دانشگاه بقیه الله(عج) گام های بسیار خوب و موثری را برداشته و در مجامع بین المللی نیز پیشتاز بوده است.

سردار عبداللهی با اشاره به اینکه تغییر فرهنگی نیز باید در برخی از دانشگاه ها ایجاد شود، اظهار داشت: در بحث مقالات نیز کشور ما رتبه خوبی در جهان دارد و در حال حاضر رتبه 13 ام در اختیار محققان ما است ولی از جهت تبدیل مقاله به محصول عقب هستیم و آن چیزی که ما مهم است همین تبدیل مقاله به محصول است که کشور ما در حال حاضر رتبه 130 ام جهان را در این زمینه دارد.

معاون آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه برای رسیدن به علوم نوظهور و پیشرفت در حوزه دفاعی باید از تمام ظرفیت های موجود در کشور استفاده کنیم، اظهار داشت: در این زمینه شرکت های دانش بنیان کمک های بسیار خوبی را به نیروهای مسلح کرده اند و حتی برخی از این شرکت ها ابزارهای حساس دفاعی را برای ما تولید می کنند.

سردار عبداللهی با بیان اینکه روند تهدیدات و نوع جنگ در آینده متفاوت با جنگ های امروزی خواهد بود، ادامه داد: میدان نبرد در آینده جنگ بین مغز و ذهن انسان ها است و ما نباید متوقف در این زمان باشیم و می بایست با استفاده از تمام ظرفیت موجود در کشور و تلاش محققان و نخبگان پیشرفت هایی را به خصوص در زمینه تسلیحات دفاعی داشته باشیم. یکی از مراکزی که نیاز به پیشرفت های بیشتری دارد دانشگاه های علوم پزشکی هستند و ما همان طور که توانستیم قدرت دفاعی را تقویت کنیم در حوزه علوم پزشکی نیز باید قدرت بازدارندگی خود را تقویت کنیم و با پرورش نخبگان در این زمینه به موفقیت هایی دست پیدا کنیم در غیر این صورت قطعا عقب خواهیم ماند.

وی در پایان با بیان اینکه ستاد کل نیروهای مسلح همواره حمایت های همه جانبه ای را در حوزه تحقیقات و ارائه پروژه های علمی داشته است، گفت: در حال حاضر بودجه دولت برای تحقیقات در برخی از جاها به زیر یک درصد می رسد این در حالی است که ستاد کل نیروهای مسلح 10 درصد منابع خود را برای تقویت بنیه دفاعی در زمینه رسیدگی به تحقیقات و پروژه ها قرار داده است و در حقیقت ستاد کل نیروهای مسلح هیچ محدودیتی در تأمین منابع تحقیقاتی ندارد.
منبع: خبرگزاری بسیج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    سرعت صوت در آب بالغ بر 1200 متر بر ثانیه هست!!! کدوم اژدر با چنین سرعتی حرکت می کند؟؟؟؟؟؟ سریعترین اژدر موشکی حوت یا اشکوال سرعت 95 تا 100 متر بر ثانیه دارد
  • محمد حسین ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    اژدر مافوق صوت!!!! مگه میشه مگه داریم؟
  • ناشناس ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    اژدر حوت ، نشنیده بودی!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس