هفته بیست و نهم لیگ برتر روز گذشته به پایان رسید و در آن رویای قهرمانی برای استقلال تقریبا به پایان رسید و استقلال خوزستان و پرسپولیس رقابت تنگاتنگی برای قهرمانی دارند.

به گزارش مشرق، هفته بیست و نهم لیگ برتر روز گذشته به پایان رسید و در آن رویای قهرمانی برای استقلال به پایان رسید هرچند که این تیم هنوز فینال جام حذفی را پیش‌رو دارد. پرسپولیس و استقلال خوزستان در هفته پایانی لیگ برتر برای قهرمانی باید حریفانشان را شکست بدهند و البته سه تیم نفت تهران، تراکتورسازی و ذوب‌آهن هم رقابت سختی برای کسب سهمیه آسیایی دارند هرچند که ذوبی‌ها از طریق فینال جام حذفی هم می‌تواند به سهمیه آسیایی برسند.

اما شاید عجیب‌ترین نکته لیگ امسال این باشد که در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ برتر تنها سقوط استقلال اهواز به لیگ یک قطعی شده است و از بین 3 تیم ملوان، سیاه‌جامگان و راه آهن دو تیم دیگر به دسته پایین‌تر سقوط خواهند کرد.

ژنرال استقلال، مظلومی، رحمتی و مجیدی را با هم برد
در حساس‌ترین نبرد هفته تراکتورسازی در بازی که تمام استقلالی‌ها برای بردن آن بسیج شده بودند موفق شد با نتیجه 3 بر 2 این تیم را شکست بدهد تا عملا دست آبی‌های تهرانی از جام کوتاه شود. جالب است که در این بازی فرهاد مجیدی هم در استادیوم حضور داشت و با حضور او حسرت پیروزی در استادیوم آزادی برابر تراکتورسازی به 3 سال رسید. رحمتی در این بازی در دقیقه 8 در حالی نسبت به رفتار قلعه‌نویی معترض بود که در آن صحنه اصلا اتفاق خاصی نیفتد و نکته جالب اینجا بود که استقلال روی اشتباه فاحش وی گل نخست را دریافت کرد. استقلال برای قهرمانی باید منتظر شکست پرسپولیس و استقلال خوزستان در هفته پایانی باشد و البته خودش هم بتواند صبا را شکست بدهد که رخ دادن این اتفاق‌ها چیزی شبیه معجزه است.

لستر ایران، یک هفته تا تکمیل شگفتی
استقلال خوزستان در یکی از مهمترین بازی‌های این هفته موفق شد پدیده را با نتیجه یک بر صفر شکست بدهد تا در پایان هفته ماقبل آخر لیگ برتر در صدر جدول رده‌بندی قرار بگیرد. شاگردان ویسی حالا با 2 تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس در صدرجدول قرار گرفته‌اند و در صورتی که بتوانند تنها با یک گل برابر ذوب‌آهن پیروز شوند، پرسپولیس برای قهرمانی 3 گل می‌خواهد که این موضوع کمی دور از ذهن است.

آتش بازی پرسپولیس در یادگار امام
در پرگل‌ترین بازی هفته پرسپولیس موفق شد در تبریز گسترش فولاد را با نتیجه 4 بر 2 شکست بدهد تا این تیم برای قهرمانی فقط استقلال خوزستان را پیش‌روی خود ببیند. پرسپولیس اگر می‌خواهد قهرمانی‌اش در لیگ برتر قطعی بشود باید در هفته پایانی با اختلاف بیش از سه گل راه‌آهن را شکست دهد و امیدوار باشد استقلال خوزستان نتواند با اختلاف بیشتر از یک گل ذوب‌آهن را ببرد، تنها در این شرایط است که پرسپولیس می‌تواند قهرمانی‌اش در لیگ برتر را قطعی کند. از طرفی هم راه‌آهن برای بقا در لیگ به سه امتیاز دیدار پرسپولیس نیاز مبرم دارد و باید دید در روز جمعه در نهایت چه تیمی قهرمان و چه تیمی سقوط می‌کند.

نفس نفت تهران پشت سر تراکتورسازی
دو تیم تراکتورسازی و نفت تهران برای کسب سهمیه آسیایی رقابت تنگاتنگی با هم دارند. در بازی‌های این هفته تیم فوتبال نفت تهران موفق شد فولاد اوج گرفته را با نتیجه 2 بر یک شکست بدهد تا هم امتیاز با تراکتورسازی و برحسب تفاضل گل کمتر در رده پنجم جدول رده بندی قرار بگیرد. نفت تهران با تمام مشکلاتی که در این فصل با آن دست و پنجه نرم کرده است در این فصل و به ویژه در نیم فصل دوم نتایج فوق‌العاده‌ای را کسب کرده است و این تیم برای کسب سهمیه غیر مستقیم آسیا منتظر لغزش تراکتورسازی در هفته پایانی است.

سیاه‌جامگان در انتظار معجزه
تیم فوتبال سیاه جامگان با شکست سنگین 3 بر یک برابر ذوب آهن به احتمال 90 درصد صعودش به لیگ یک قطعی شده است. سیاه جامگان برای بقا در لیگ برتر باید در هفته پایانی ملوان اصلی‌ترین حریف خود را در مشهد با نتیجه بیش از اختلاف 3 گل شکست بدهد و امیدوار باشد که راه آهن هم از پرسپولیس شکست بخورد تا این تیم بتواند به شکلی دراماتیک در لیگ برتر بماند.

فرید کریمی رویای ملوان را بر باد داد
 تیم فوتبال ملوان می‌توانست با پیروزی برابر صبا بقای خود در لیگ برتر را تقریبا قطعی کند اما گل تساوی فرید بهزادی کریمی رویای این تیم را نقش بر آب کرد و البته دو تیم سیاه‌جامگان و راه آهن را همچنان امیدوار به ماندن در لیگ برتر باقی نگه داشت. ملوان برای اینکه خیال خود را از ماندن در لیگ برتر راحت کند باید در هفته پایانی سیاه جامگان اصلی ترین رقیب خود  در راه بقا را در مشهد شکست بدهد.

راه‌آهن در لیگ برتر می‌ماند؟
تیم فوتبال راه‌آهن در ادامه روند خوب خود در هفته‌های پایانی لیگ برتر موفق شد سپاهان بحران زده را با نتیجه یک بر صفر شکست بدهد تا با توجه به شکست سیاه‌جامگان به رده چهاردهم جدول رده بندی صعود کند. راه آهن برای ماندن در لیگ برتر باید هفته آخر پرسپولیسی را شکست بدهد که در کورس قهرمانی است و امیدوار باشد ملوان به سیاه‌جامگان امتیاز بدهد، اتفاقی که بسیار سخت به نظر می‌رسد.

پیروزی سایپا در بازی بی‌ارزش
در تنها بازی تشریفاتی روز گذشته که نه در تعیین قهرمان و نه در تعیین تیم سقوط کننده نقشی داشت سایپا موفق شد در اولین بازی خود بدون مجید جلالی استقلال اهواز را با نتیجه دو بر یک شکست بدهد. استقلال اهواز پیش از این سقوطش به لیگ یک قطعی شده بود و سایپا هم شانسی برای موفقیت ویژه در این فصل ندارد.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس