کد خبر 570021
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

سخنگوی قوه قضاییه از کشف ۵۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نود و ششمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص آمار پرونده‌هایی که درخواست رسیدگی فوق‌العاده شده بود، گفت: حدود 249 پرونده‌ای که تا پایان سال 94 در دستور کار قرار گرفت و این تعداد به 72 پرونده کاهش یافت.

وی افزود: این 72 پرونده باقی مانده نیازمند استعلام و تحقیقات است که در نوبت قرار گرفته است.

اژه‌ای از کشف 5 هزار و 700 کیلو انواع مواد مخدر در اردیبهشت ماه امسال خبر داد و گفت: از این میزان مواد کشف شده بیش از 580 کیلو تنها ماده مخدر هروئین بوده است.

وی گفت: تصور کنید اگر 580 کیلو هروئین توزیع می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟ آن وقت می‌گویند چرا قاچاچقاین مواد مخدر را مجازات سنگین می‌کنید.

وی ضمن هشدار به خانواده‌ها گفت: برخی از خانواده‌ها اصرار می‌کنند که فلان عضو خانواده ما فریب خورده در واقع هم همین‌طور است و نفع اصلی را قاچاقچی می‌برد.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه به جوسازی‌ها و غوغاسازی‌هایی که در مقاطعی علیه دستگاه قضایی صورت می‌گرفت و اشاره کرد و گفت:‌ تلاش دستگاه قضا این است که برمبنای قانون عمل کند و برمبنای این قانون هم اگر کسی محکوم و حکمش صادر شد قطعاً حکم بدون هیچ تبعیضی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: معمولاً در این زمان‌ها یک سری فشارها و جوسازی‌ها صورت می‌گیرد که بعداً خود مردم هم می‌بینند این خبرها درست نبوده باز هم تکرار می‌کنم بنای ما این است بدون تبعیض و براساس موازین اقدام کنیم.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه گفت: فلان فرد دستگیر شده اما چرا زود آزاد شد خوب ممکن است جرمش ثابت نشده باشد. گاهی جرم از سوی دادسرا هم ثابت می‌شود اما در دادگاه ثابت نمی‌شود و یا در مرجع تجدیدنظر حکم نقض می‌شود.

اژه‌ای گفت: اتفاقاً همین نقض حکم‌ها به نظر من دلیلی است که بی‌طرفی دستگاه قضایی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه گفت: گاهی نسبت به برخی محکومین حرف‌هایی زد می‌شود بارها توضیح داده‌ام افرادی که محکوم می‌شوند چنانچه توبه کنند، پیشمان شوند و سعی کنند جرمی را که مرتکب شده‌اند جبران کنند اگر دیده شود که اخلاق و کردارشان مناسب است می‌توانند از آزادی مشروط، مرخصی و حتی عفو استفاده کنند.

وی گفت: گاهی می‌گویند چرا به یک نفر مرخصی داده شده و به دیگری نه، خوب اینها در قانون پیش‌بینی شود که اگر احراز شود کسی پشیمان است و بدونش در خارج از زندان خطرناک نیست به او مرخصی داده می‌شود. من امکان اشتباه را نفی نمی‌کنم اما تلاش بر این است افرادی که ضرورت ندارد در زندان نمانند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس